Mie

2008-01-06
13:05:38

lördag...vi gjorde de igen !
en helt vanlig lördag...ja o johanna ska koka ägg till våra kära kunder...efter 30 minuter ett litet koll o dom ska bara kokas i 5 minuter till...5 minuter blir till 1½ timme...vi har alltså gjort de igen kokt ägg så att de börjar lukta köttfärs...men lugna alla med människor dessa ägg serverades inte till nårra människor de va en blandning av gult, brunt, svart o vitt i den där grytan...men vi kan inte annat än o skratta åt vårt misstag...ringer emma o förvanar henne om att hon ska få se nått spexat...vi kan ju lika gärna göra nått kul av saken när de redan e skett ! 

internt ala fantasi !

konversation frullemannen o johanna emellan;
frullemannen: - ja ja ja skaa haa bullarr ida !
johanna: - jaha vilka vill du ha ?! (årets dummaste fråga som inte ens blir nått svar på)
frullemanne: - hhöhö
johanna: - de e ostbullar väl ?
frullamannen: - jaaa visst...

inget mer me den saken förrän 5 minuter senare då man tror att de e en hel fläkt som vandrar in med andnöd innanför dörren...de låter dödligt ! de e alltså frullemannen ännu en gång som antaglien ökat gångtempot lite...kommer fram till kassan o flåsar så att vem som helst tar ett steg åt sidan !

frullemannen: - jaja fick fel växel tillbaka...
jag: - jaha hmm men du får vänta lite för ja vet inte riktigt vad du har betalt

johanna håller på o hjälper en annan kund så frullemannen får vänta lite...efter bara nån minut...

frullemannen: - ojojoj nej jag räknade fel ursäkta mej !

de va verkligen en onödig kraftansträning från hans sida...han kunde ju för tusan dött på kuppen...

Kommentar:
#1: Johanna (Fantasi)

ja herre gud det va verkligen en speciell dag den du. men jag vill ändå tacka frullemannen - för alla speciella tillfällen han skapat genom mina fantasiår. han är en speciell kund. nästa gång är det jag som packar ner ostfrallor till honom direkt - inget trams med å fråga ens. en solrosbulle lär nog ändå aldrig passera genom den människans mun. Jag ger upp...

2008-01-07 @ 12:05:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: