Mie

2008-01-28
21:24:55

måndag...trött måndag...
idag har de varit en enorm svacka på jobbet...så här ha de inte vatt nån gång inte i denna extrema nivå...me en start på 5.45-8.30 e jag djupt ner i mitt sovande tillstånd...jag kan inte annat än o skela o sluddra...tomaterna ska skivas men ögonen går i kors...de e sjukt...precis som när man tittar på film o ögonen bara faller ihop fast när man skär tomater stående...sömnbrist som ja på nått sätt skapat ! de blir en liten powernap på 2 minuter bak grönsakkylen sätter mej på huk...o när ja e på väg o ramla kull o somna in e de lika bra o resa på sig o ta nya tag...

shit pommfritt vilken kundflummig dag ! man kan ju verkligen undra om alla offer drar sig till just oss...först kommer frullemannen alldeles för sent kl.10...de e sent o han hinner knappt me frullen...elin o ja hade egentligen god lust o exprimentera va som hänt om han inte fått frukost...nej man ska inte leka me elden ! han sitter riktigt länge...ser allmänt deppad ut..."han ser helt deprimerad ut..."jag kan inte annat än o börja skratta...kanske smått elakt men han e ju som han e o att han ser ut som han gör har nog lite me ostbullar att göra...efter han kommer den otäckingen som sätter sig närmsta bordet oss...o allmänt stirrar på oss försöker hålla en konversation som vi undviker ! han har inga pengar på sitt kort...men dricker ändå kaffe för sina sista pengar...iddi ! de tar lixom aldrig slut heller...flummet som handlar lunch kommer...lika flummig som vanligt...o försöker på sig ett skämt !

kund: -e de där rågbröd ?
jag: - yes...danska rågbröd...
kund: - men de e väl ni som bakat dom ?
jag: - nej de e darins !
kund: - ja men ååå de spelar ingen roll...ja menar så de inte e danskarna !

skrattar inte med han utan åt han...inte åt skämtet utan åt hela flummigheten...livet på fantasi kan va ganska kul...o en dag som denna undrar man verkligen om alla utan alla höns hemma fastnar hos oss...

jag e kanske inte den interliggentaste...fått snödroppar som tydligen blomman kallas...en annan kund...

kund: - jasså du ha snödroppar ?! de har ja hemma oxå !
jag : - vadå e inte de vitsippor...
kunden börjar skratta o ja förklarar att blommor e inte min grej fråga mej om bröd istället...

slutar 13...efter en liten indroduktion på grekiska pajer ! glider hem...in i dimman...de behövs ! sover me lite avbrytnad av telefonen titt som tätt...går upp 17.30 glider till jobbet o hjälper emma...vi tränar !

över o ut !

Kommentarer:
#1: Anonym

Vill du ha bättre koll på min blogg?
Klicka här:
http://www.bloggkoll.com/inc/addsubscript.php?id=1977

/ LOJS

2008-01-28 @ 21:39:34
#2: Louise

later som du lever ett hart liv min van? flytta hit vetja!

2008-01-29 @ 14:49:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: