Mie

2008-07-30
00:14:11

ny dag...nya lodare !
en ny dag lixom på jobbet...inte så mycket spexat som händer...mie välter ut de sista av svartpepparn...de inte meningen att jag ska få hantera kryddor hej vilt !

auswitch kommer in o pratar med några utländska kunder...ger dom skorpor o halstabletter...den utländska kunden kollar bort mot elin o frågar vad hon vill egentligen...så elin får säg till auswitch lite försiktigt hon lyfter omedelbart...o ber om ursäkt...kommer tillbaka en gång till o ber om ursäkt...hon säger att hon älskar oss ! man kan inte bli arg på den tanten alltså...

efter jobbet kommer mie hem o tar en powernap...mamsen o mormor har varit i helsingborg...o jag märker verkligen vem jag fått mitt lokalsinne ifrån...mamma ringer o berättar att dom e i hässleholm vilket betyder att dom e i kristianstad efter 20 minuter...en halvtimme okej de går ju inte alltid så fort när mamsen kör...men efter en timme börjar man ju bli orolig...ringer 2 gånger inget svar...ringer pappa han har inte heller nån koll...o då ser ja bilen...hässleholm i själva verket e bara nån mil från helsingborg...jag slutar aldrig förvånas o mamma e irreterad på gps som säger fel...

en sväng på eko lixom o vi e på kapellgatan igen...mie tar inlinesen åker en traditionell runda...pappa ringer o undrar var mamma e...en kvällsprommis me louise o natthäng på balkongen :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: