Mie

2008-06-17
09:50:58

hultsfred- mie är tillbaka i verkligheten...
mie är tillbaka från hultsfred en mindre by i småland...det har varit hultfredsfestivalen ala 2008...emma o mie har varit på denna plats där människor inte beter sig riktigt normalt...det har varit dom mest lustiga väder förändringar...hagel till bästa solsken...starten va aningen mysko...

emma, jag o louise vandrade till vårt kära jobb för o säga hejdå med 2000 kg packning...kanske lite väl o ta i men de va brassestolar...tält...väskor...o allt som kunde tänkas behövas till en festival vi aldrig varit på...vi hamnar i karlshamn med bussen...o vår väldigt lokaliserade busschafför kör rundor o jag får visa vägen...läs en gång till jag med de mest extremt dåliga lokalsinnet visar vägen...tänk på vilken nivå chaffisen me gps lokalsinne...till slut e vi i hultsfred men inte på rätt plats...rät plats e ica...chaffisen undrar om nån vet var ica ligger...jag åker buss för att jag inte själv vet...efter mycke om o men e vi på plats på riktigt ! kommer innanför stängsel med ett armband runt armen e vi fast ! letar upp våra nya friends bygger tält o letar bajamaja...efter en halvtimme e första brassestolen sönder...

festivalen har för övrigt bestått av:
musik...lustiga människor...egenvandring...vilsevandring...bajamajor...mobilladdning...kö...alkohol...hagel...
tåg...misstag...vattenslangsdusch...säkerhetskontroller...vakter...fotboll...

annat som e värt att nämnas...man träffar väldigt mycke nytt folk som e allmänt sköna...man kan stanna o snacka med vem som helst...jag gillar läget...allt e chill o ingen stress nånstans...vi träffar moa o hennes hangs...de e fest :)

jag har lärt mig mycke...en extra erfarenhet lixom...det lönar sig inte alltid att rädda människor om man själv inte vill råka illa ut...som toalettincident nummer 1...

situation kissnödig på en bajamaja i köform...några killar låser in en människa med tältpinnar i en bajamaja...människan inuti får panik o börjar slå på dörren...mie agerar räddare i nöden lixom...försöker lirka ut dom där j-vla tältpinnarna...människan inuti har ett jävla tryck i slagen...när den sista pinnen e ute e de jag som har fått en toalettdörr i huvudet...o en skitarg tjej...nu trodde hon såklart jag varit dum men jag försökte ju bara rädda henne...

situation toalettincident nummer 2...emma e o gör sitt behov då vår nya vän får flippen o tänker sparka in dörren...ja protesterar men han lyckas...försök nummer 2 till att störa emma i hennes behov gör att jag får en smäll på käften...kommer emellen en hand o en dörr...men va gör man inte för att rädda dessa toalettsituationer...

festivalens roligaste stockholmare döps till pablo...jag o en nyfunnen vän johanna e upp 5,30...träffar på 2 stockholmare utanför tältet...vilket blir sjukt kul...han fyllde på fördomsträsket om stockholmare...va miljader...levde på champange...bodde i troppan...ägde halva hultsfred...hade en betjänt...beställde ostron kl 6 på morronen o ropade över en sovande camping...snackade konstant i 1½ timme...vilket innebar att vi skrattade lika länge...

annat som bör varnas för när man e på festival...dessa j-vla säkerhetskontroller system ala usa ! parfym e olagligt...likaså hårspray...jag e ju väskan själv o har allt vad man kan kunnas behövas i en helt normal situation...ett hårspray blir beslagtaget...en parfym lämnas i tältet...vi missar säkert men 3 säkerhetskontrollsbesöket går bra...

egenvandring e nått som kan förgylla en kul tillvaro...jag hittar nya vänner o får en badboll :)

festivalens duschsituation...
ala trädgård med vattenslang...bakom ett skynke...pris 35 kr i priset ingår även ett toalettbesök...i form av en spann med två plankor o en toalettsits...möjlighet till att ta en titt i speglen...en annan duschsituation i lyx är att få bo i ett hus o duscha i en normal dusch...kunna gå på en toalett där det faktiskt finns spolmöjligheter...

otäcka situationer...bajsman mellan tälten...stringkalsonger...allmän äckelhet...en hög med skit som en sopstation...sjukt har man druckit upp nått så flyget bara burken...ingen kontroll på renlighet nånstans...

vi har varit i hultsfredscity...åkt tåg...o handlat på coop...kön va milslång men i fick våra dillchips o läsk...ett besök på en vattentoalett med spolfunktion hinns med...

mies sovvanor...att somna på fotbollsmatchen sverige-spanien...somna i en solstol i solen...sova i tält...sov i en skön säng...sova i en bil...sova i en buss...sova ståendes för nån sekund till simple plan...man kantyp sova varsom helst om man heter mie...

summa av de hela...en gång inte mer...men de har för den sakens skulle inte varit tråkitt...svar nej de har vatt riktigt kul...vissa saker kunde suddats andra ska läggas i minnesbanken...


mer bilder ska uppdateras på bilddagboken

Kommentar:
#1: Veronica

HAAA ! Dagen efterni berättatr vart duschen fanns, gick vi med dit och duchade i deras trädgård, Shit alltså.. ja o Nettan glömde bikini sådär stod vi helt nakna.. haa =) Man behöver ju givetvis raka sig med.. Gu vad jag älskade hultsfred ! 2009 är givet, kul med alla galna människor.

2008-06-17 @ 16:30:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: