Mie

2008-03-27
22:27:24

"mamma varför skrattar dom...?!"
dagen det heter torsdag...efter en go natt me mycke sömn från min sida...me en louise till höger o en emma till vänster...så e de ja som sover...o dom tycker mest att de e trångt på 140 cm för 3 pers...mina ögon blundar näst intill i vilken trängsel som helst...i vilket fall e de jobb 6-15...att ja lyckats få denna tid 2 dagar i rad e ganska otroligt...på jobbet tror man att de ska bli krock mellan äcklet o frulle...äcklet sitter på frulles plats när frulle kommer till en början delar dom bord...men efter en stund inser dom båda som e ganska storvuxna att nej detta blir för trångt o äcklet flyttar ett bord bort...dom sitter o konverserar om fotboll...man blir helt fövånad frulle i en konversation...elin ankommer o vill ha lite frulle mitt i flyttstöket bestämmer sig för att sätta sig i de andra rummet för o slippa en av våra jobbigaste kunder...ändå kommer han fram o säger hej !

äcklet: - hej !
elin: - jag kom inte hit för o prata med dig !
äcklet: - inte jag heller jag kom hit för o äta...

elin e så klockren hur man nu kan komma på en sån kommentar så rätt...dagen rullar vidare me mycke lunch ! shit pengarna e på kontot o självklart ska alla hungriga äta...efter jobbet e de nova lund som väntar me emma,louise,bg o helle :) boe e mer elle mindre full ! vi hamnar på shoppingstället utan vägledning från mitt håll de kanske vi alla ska va tacksamma för att jag höll mig utanför de hela...inne på lindex uppstår nått som får oss att nästintill ramla kull av skratt...

en tjej kanske 5-6 år går o snurrar runt lite för sig själv mitt i gången me handen innanför byxan...de va ju inte dirre så hon smög me va de kliade...de bryter totalt o vi e tvugna o lämna affären...emma som råkar hamna kvar en stund får höra...

flickan till mamman: - mamma vafö skrattar dom ?!
mamman: - beatrice jag vet faktiskt inte...

nej de e ju inte så lätt o veta...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: