Mie

2008-03-19
21:07:47

när jag för en gång skull är riktigt seriös !
dagen e allmänt mycke ! o tro de eller ej men nu e de välkommet att dricka sig en caffe latte...cappucino...elle vaför inte en espresso på fantasi ! en ny maskin i blått lyse har hamnat på vår bänk...vi tackar o bugar...men alla goda ting har en baksida o de e ju städningen bakom de hela de verkar ju vara ett helt dagsprojekt...

människorna e lite tokiga så här innan påsk precis som inför alla andra religösa högtider...man frågar sig vafö firar vi påsk ?! man svara de har nått me jesus att göra ! de ha de ju alltid så fort de ska firas...även idag droppar de in glad påskkort me koncentrationslägretstanten...en blomma även idag...hon e allmänt närgången o snackar så att vi förstår hälften...men hon e hon o vi har ju värre kunder mycke värre...

efter jobbet e de en glidarsväng i city...träning me elin...yes vi har utforskat friskvårdshuset tillsammans...biff e träningen...efter träning in o kolla så att knytet har de bra på jobbet...vidare till kapellgatan in i duschen...2 samtal under en dusch de e bara o ta om man känner för o svara me schampoo i håret...bg-johanna o ja vi tar en svängis till hässleholm...tidsoptimister som vanligt ska vi hinna...till hässleholm o tillbaka till kristianstad...o hämta ut pengar o till elgiganten o köpa en mobiltelefon...vi hinner till hässleholm...sen inser vi att nej de e nog ganska omöjligt o hinna tillbaka på en kvart...livet e inte tidsenligt när man vill...jag kör ford o skuggar johanna...får inget lyse på den där rackarns hastighetsmätaren...livet e i ett mörker...

efter bilkörning...e de ja o kosan som går till maxi...jag som varit riktigt seriös o skrivit en riktigt seriös lista...kommer till maxi o undrar va ja har min lista...jo såklart hemma...men eftersom man ibland har livet i orning får ja me mej allt hem utan lista !...ibland överträffar jag !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: