Mie

2008-03-13
14:01:38

spex på jobbet...kunder o personal emellan...
...som vanligt en ny dag på jobbet 4,45-13 den lotten föll på mej...ja e inte negativ nånstans...allt flyter på kalas...så kalas så ja känner att nått spexat måste vi göra...offer e frullemannen kan inte låta bli o försöka göra hans liv mer hälsofrämjande...brilljant men kanske något för mycke i repris spex...ta väck strösockret...vi visste ju att han skulle fråga om denna söta produkt...o vi hade inte fel heller...sockret e bortplockad...

frullemannen: - de va inte mycke socker där ?!
jag: - va !? oj...de måste va slut...men de kommer nog nytt imorron...

han accepterar de hela...hade ja inte sagt att de skulle komma nytt imon skulle han bara frågat...vi de här lagret känner man igen dom lustiga stammisarna i beteende...frågan e om han smulad bitsocker över sin fil...de hann vi inte lägga märket till...helt plötsligt överaskar frullemannen oss...ojoj...

frullemannen: - eee ha ni inte dom stora glasen ?!
jag: - va ?! vilka glas ?!
frullemannne: - dom stora...
jag: - hmm...nej dom måste nog va i disken men de finns ju dom här glasen...du får ta 2 gånger i stället...

de va nått nytt...att kräva dom lite större glasen...jag slutar aldrig förvånas...efter att denna enorma människa ätit upp sin frukost vill han även köpa hem lite bullar dvs 8 st...

frullemannen: - jaja vill ha 8 bullar me mej oxå...
jag: - aha...vilka vill du ha ?! (dum fråga av mej egentligen)
frullemannen: - eee dom ja brukar äta...(alltså vi kan inte hålla koll på vad alla kunder äter...men visst du har rätt ja vet du e ett undantag...)
jag: - du menar ostbullar ?!
frullemannen: - ee aaa...4 sånna o 4 av dom andra...
jag: - solros ?!
frullemannen: - aa precis...
jag: - elle du menar kanske dom här...håller upp en fantasibulle...
frullemannen : - eee aaa men ta 2 av dom o 2 av dom andra...

han börjar tänja sina gränser detta kan ju bli en intressant historia...inte nog me denna kund efter frullebuffen dax för kund nummer 2...koncentrationslägestanten...jag står i lugnan ro o monter ihop juiceapparaten...hon kastar upp 2 påsar gårdagens på frullebänken...o börjar snacka som ingen annan ja förstår inte hälften...jag får 2 plommon vilket jag först tror e gula tomater...praon får ett plommon...o sen efter lite skönsång o ännu mer snack kommer de fram en avocado...elle som hon själv uttrycker sig " ja vet inte va de e för jävla..." denna kvinna e inte bara väldigt pratglad utan oxå väldigt närgången...ett steg bak lite smygit...o hon fram...de fortsätter tills ja e inne i bänken...sen e de bara o acceptera att ha en närgången tant...praon måste ju verkligen undra va de e för ställe hon kommit till...alla dessa muppkunder !

men ja gillar jobbet...o dom muppiga gör lite av jobbet...blir värre när de kommer till praoelever o jobbiga kunder...

Kommentar:
#1: Torkelmia

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-03-12 @ 08:57:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: