Mie

2008-05-26
21:58:06

fredag-lördag-söndag...hjärnan har tappat efter o hissen går inte ändå upp...
eftersom jag varit en mycket oaktiv bloggare tänkte jag samla allt lixom nu...

fredag...dagen som ramlade ner från helvetet på jobbet...en start på 5,30...me tokmycke o göra hela tiden...till att få ett slut på de hela när klockan e 16,30...kom o hjälp mig o dö...varför ska typ alla tårtor ha bilder o varför ska de krångla hela tiden ?! men men de löste sig o ja hamnade på kapellgatan i sällskap av min kära kollega bg...vi hoppade fram till fönstret för o se vad grannen till höger höll på me...vädrade de gjorde hon ju i alla fall...o då undrade vi förstås om de varit nån form av akrobatiska pass inne i lägenheten...de kan ju lätt bli lite varmt då :) ingen kontakt live...mie ringer o då blir allt helt kontaktbart...vi kommunicerar vänner emellan men bestämmer oss för o ta balkongen istället...de blandas drink o de tas cider...på balkongen e emme o hennes polare redan på röd vinet ! de e spex på kapellgatan as usually ! macke kommer o de e dax för grekisk resturang...tur att han e mycke allmänbildad för inte visste jag att staden jag bor i serverar grekiskt...säg class o ja hade kunnat gå dit me ögonbindel :)

mie: - jag gillar grekisk mat !
macke: - hmm...du gillar inte oliver, fetaost eller tzasiki...
mie: - men jag gillar ju kycklingspett o friterad potatis...

jag har lite svårt o sätta fingret på vilket land all mat tillhör...köttbullar e svenska artiklar de har ja lärt mej av ingvar kamprad...kvällen tillbringas mest sovande framför filmen vi skulle se...

lördag o de e laddat för fest...först jobb 6-12...glidartid men tokmycke o göra...hamnar ifrån ett jobb 20 minuter efter slutad tid...kommer hem o då e de nån som precis vaknat...ja gillar när man tar alla möjliga sovmöjligheter man kan :) liten powernap o vi e laddad för kosans 20-årsfest på landet...men de e verkligen nu man undrar om hissen går ändå upp eller om de ännu e en ny senilsvacka i livet...macke har ett sms me allt vi ska frakta me till kosan...vi går igenom listan både 1 o 2 gånger...allt e fixt...förutom att tårtan står i kylen men tårtor har man ju aldrig glömt förr så varför va orolig lixom...bg kör saab o macke o ja hamnar på maxi för o handla dricka...hoppar av bilen o märker att båda glömt cash i bilen...o då e redan louise o bg på shell o fixar bilen...tusans kastanjer...o när vi ändå sitter där e de ju bra att vi kommer på att oj tårtan har vi ju glömt i kylen...vi kan ju va glada att vi själva va me...jag blir rädd för mig själv o macke på samma gång...finns de risk att han blivit senil...efter mycke om o men hamnar vi oss kosan på landet där de e dricka till 1000 o grillat o grejor o grejor...de e nakenbad o eldning :)



söndag vaknar vi upp på landet...utan nån form av kommunikation med omvärlden dålig sändning kan göra vem som helst nervös...de blir lite chill på morronen...ja o macke åker me 2 andra festdeltagare till city...hamnar på kapellgatan...byter till badkläder de e åhus som gäller...de e allmänt chill o varmt...kräftan jämte mig bränner halva ryggen efter en powernap i solen på 2 timmar...vi tar oss till en affär shoppar ingredienser för en tacopaj...de e matlagning på kapellgatan som gäller...macke e kocken ja e assistenen...tusan de blir perfa ! vi käkar paj o kollar på supersugen...riktigt bra film lixom...klockan blir för mycke...tusan hela helgen gick för fort...

tack för hela helgen lixom jag gillar läget o spolar gärna tillbaka lite :)


Kommentar:
#1: grannen

ja de kan ja tänka mig, att du hade en bra helg alltså :)

2008-05-27 @ 00:01:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: