Mie

2008-11-17
21:21:43

ny dag...nya tag ! MÅNDAG !
o jag måste börja me o säga många grattis till min söta stjärna som fyller 6 år...de va lixom inte länge sen lilltjejen va riktigt liten...nu e de skolan o grejor...träffas alldeles för sällan...jag e glad att de e nån som ärvt min förvirring i alla fall...detta e tjejen som cyklar vilse på campingplatser...o vet inte vad hon ska hoppa av skolbussen...men hon e smart på andra sätt...precis som sin faster!


annars e de måndag...jag o elin styr jobbet...en del o göra...o alla människor e glömska på fredagar o efterbeställer en massor på förmiddan så de ha vatt telefontjänst på hög nivå...o inte nog me detta vi har en ny prao på nacken o vi kanske brukar kalla dom uvs men detta e verkligen på riktigt...hon o hennes kille e ju frullegäster emellanåt...men han snackar åt henne...de e därför denna 20-åring har sin mamma med sig...o inte här snackar hon inte heller själv...mamman presenterar sin dotter...o så kommer vi in på hur länge hon ska jobba...12-19 e väl ganska chill tid ?! skolan har sagt max 6 timmar gärna mindre...va fan e de för sjuk skola...okej men då blir de väl 12-18 fast ja inte riktigt förstår men palla tjabba om de lixom...hon vill helst börja tidigare oxå...8-14 e de som gäller annars...mamman o dottern tittar på varandra som om de vore jättetidigt...kan ja inte börja 10? alltså för de första e de inte du som bestämmer arbetstiderna o för de andra så e 8 inte för tidigt...man kan ju bara fråga sig hur en sån människa ska klara sig i verkligheten...förmodligen e de vi skattebetalare som kommer att försörja henne...något jag helst slipper...kör en vanlig rundvisning...hon fäster inte blicken nånstans...jag tror hon inte fattade nått av vad jag sa...hon kan ju va glad att de inte va morron o ja va trött...ja pallar inte nonchalant attiyd från nån man ska behöva va barnvakt åt! vi får väl se hur de kommer gå ja chansar på väldigt korta arbetsdagar...

en kille me ett cv kom in idag...en sjukt allmänbildad kille som kollar på nyheterna...du får inte jobbet vi kommer känna oss sjukt osmarta...drog, sprit o rökfri...som elin säger då har han inte här att göra...nej men så e de inte men vem fan skulle skriva att man tar droger lixom...

nej nog me skit idag...o jag slutar aldirg förvånas...livet kommer med sina överaskningar hela tiden!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: