Mie

2008-10-24
23:45:20

2 polisanmälningar och en spya !
som alla förmodligen redan försått så har vi en de "annorlunda" kunder...o oftast e dessa inte helt normala kunder stammisar...en av dom e frullemannen...han som har en diameter större än de flesta...idag va de åter dax för en frukost...och medan han tillreder sin frukost på ostfrallor och fil med en halv burk socker...lägger han en 100-lapp på sin bricka...säger han i alla fall...o när han vänder sig om e den borta...man e väl inte jätteintelligent om man lägger pengar hur som helst...o jag blir ju genast inblandad i detta fall...han förklarar hela händelsförloppet...och jag försöker förklara för honom att man inte kan lägga pengar så på bordet...

frullemannen: - nej inte bordet på brickan!

precis som om de skulle spela någon roll...
frullemannen: - du du förstår väl att 100 kr är mycket för mig...
hmm...jo de kunde ja nästan tänka mej...eftersom hålen i tröjan inte e små...jag försöker ge han tips på var han kan leta i jackan o byxorna...
frullemannen: - jag har ingen jacka...
nej men som sagt jag kan ju inte göra nått åt saken bara beklaga vad som hänt...han släpper de hela för ett tag för att komma igen...
frullemannen: - du förstår väl att jag inte bara kan tolerera det här...
ännu en gång...jag kan inte göra något åt saken !
frullemannen: - ååå sånt här ska man anmäla...
okej vill du låna telefonen ska ja nog kunna leta fram numret till polisen...joda de ville han ju självklart...jag förklarar att 100 kronor kanske e mycket för honom men i allmänhet är de inte så mycke...han ringer polisen...snurrar rundor o går ut...tacka vet jag bärbar kommunikation...helt plötsligt börjar han stirra om telefonnummer till jobbet...jag tänker de e bäst o skriva ner de på en lapp till han...me de minnet han verkar ha...förlåt jag underskattade den enorma mannen...o helt plötsligt hör jag honom säga mitt namn...man blir ju förvånad...
frullemannen: - höhö för du heter väl marie...
jo ja tackar ja de e namnet som mina päron valde av misstag...han frågar om de inte gjorde nåt att han sa mitt namn innan han gick...frågan e om polisen sa att han skulle få en 100-lapp för o slippa honom...

som sagt man slutar aldrig förvånas!

o inte nog me konakt me polisen...ramlar den försvunna praon in en halvtimme för sent...pga anmält ett slagge i resecentrum alkisar emellan...shit va händer...så eftermidddan tillbringar hon fram o tillbaka me polisen...ja som sagt vi jobbar på fantasi...där kan de mesta hända...varje dag väntar en ny överaskning...

kvällen tillbringas efter en powernap o skolinlämning...hos axhem me lite pizzachill för att sen ta oss till bion för o se Patrik 1,5...bra film lite för mycke homosexuellt snusk måste jag säg...o helt plötsligt hör man nån som hulkar...då e de en kille som sitter o spyr i bion...rätt tid på rätt tillfälle...

nehe imon e en ny dag som ska tillbringas på mitt jobb 6-15...jag längtar inte...folk e tokiga de klirrar på kontot lixom...över o ut helt enkelt !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: