Mie

2008-10-23
22:31:54

en avskedning...o typ hur mycke plugg som helst !
joda de e dagens sanning !

ja o ax öppnade mycke trevligt...där stormar ja in på företag klockan 6 på morronen...o jäklar dom där klimakterie svettningarna börjar med en gång...de e bara o dra upp byxorna om man inte snabbt ska förvandlas till en lök! de va en 5.30 morron dagen till ära...45 baguetter till 7.00 va anedningen...som vanligt vid denna tiden på månaden e folk typ utsvultna o måste ha hur mycke mat som helst...mycke frulle o sånt alltså...o ja ha kommit på att vi har en kund som käkar frulle...lunch...o middag hos oss...varför egentligen ?! men trivs han så howdi and welcome...

o dessa j-vla praoelever har man fått jaga rundor hela dagen...jag slutar aldrig förvånas efter händelser som sovning under täcket i ett vilorum...rymning...tar en purjolök när man säger rödlök...värmer paj med plast på...ja de e bara en rad fel som blir när man har praoelever på sin arbetsplats...då e de ganska förståligt att på helgen tar man semester från sånna aktiviteter o söker lugnet...ja elle man har ju kunderna där man kan hitta en del stjärnor oxå...praoelev ett skulle dykt upp klockan 8.00...jag ha sagt att de e okej att komma lite senare me hänsyn till bussar o tåg...så 8.30 gör lixom inget...men när klockan e 9.00 då bör man väl ändå va på plats annars lever vi ju på ett modernt 2000-tal då mobilttelefonen e uppfunnen...tydligen inte oss alla...avstängd! efter halva dagen e de ja som ringer syo-konsulenten som avvisar mitt samtal...o ringer inte upp...fan jag borde skita i de men nej ! jag ringer igen då e tacksamheten stor att man ringde lixom...de blir ett himla tjat i telefonen...jag har inte tid o sitta här o dividera din elev har inte varit på plats lixom...o  verkligheten e ju inte riktigt sån...o som om inte de va nog me detta nej vi ha ju ett snille till på halsen...mamman ringer o sjukskriver henne i 2 dagar...fattas bara...jag orkar inte mer tror att läraren ska komma till mötet vi bestämt men nej de e visst inte bättre ordning på dom...i alla fall så får ja ringa ännu en gång fast till denna läraren förklarar att vi har ber bekymmer än nytta av denna praktikant så vi vill inte ha henne längre...skönt ett problem ur världen...

frågan e bara hur de ska gå för sånna parvlar som inte inser att verkligheten e inte riktigt som i skolans värld där de daltas me särbarnen...man kan inte gå o dricka cola o käka chokladbollar med sin lärare bara för att man e ett problembarn...den riktiga verkligen ser inte ut så...frågan e bara när vissa skolor o lärare sla lära sig detta...men som jag brukar formulera de...lärare e en kategori av människor som ofta inte lever i den verklighet alla andra lever i...de e likadant me bibliotikarier o apotekare dom e oxå ett folkslag för sig...jag dömer ingen o säger inte att de e fel...

efter allt vad praotrams heter e de ja som jagar mej hem till studierna...o efter nån timme ska dom nyinövade linserna ut...visst ja tycker de går smidigt de här...vänsterögat e lite speciell...jag vet inte riktigt när de e på plats o sånt...men men...kl 16 ramlade jag över datorn vilkte betyder att de e dax o ta en paus från plugget...en powernap på en timme o åter igen till studierna...3-4 timmar senare e ja klar...joda så att man lever som en tidsoptimist men nu e de klart...o de känns jävligt seriöst med mina referenser...sannolikheten att de e felfritt e väl ganska liten...så ja lär ha mer kontakt med lärare sollerhed...jag hade helst sluppit men ja e ju hatad från start lixom...

oj nej imon e de 30 baggar o 90 halvor innan kl.9 så ska ja va på topp så e de nog bäst att jag drar mej in i duschen o senare korsar vardagsrummet för att krypa under täcket...

över o ut de blev lite långt idag...men de kallas ventilation mina vänner !



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: