Mie

2008-10-28
18:11:42

ett helvete !
de e verkligen meningen att mitt liv ska gå ner till nån botten eller nåt...

jobbet 4,45 imorse...de e då jag märker att sömnbrist är en del av vardagen...ja får visserligen skylla mig själv att jag sover för lite...men ja har ju mitt resonemang att sova de kan man göra när man dör...de e så mycke annat man bör hinna me innan...jag får som vanligt besök av den kutryggade tanten...som ännu en gång e tidig...o hon klagar återigen på de mörka o kalla vädret...o jag säger att går man o handlar lite senare så bör de både va varmare o ljusare...men nej familjen skriker som fågelungar då påstår hon...jaha så hela familjen e redan vaken o e sugna på fikabröd...oja ungarna o sådär...

o sen börjar de riktiga helvetet...den där jävla kylen läcker vatten på hela golvet...efter ett tag ger ja upp ja tänker inte torka en vattendroppe till...för de e nämligen inte första gången de händer...mycker kunder...disk överallt...helt enkelt ett rent helvete...ibland hatar ja jobbet...o vill verkligen där ifrån...jag tror att 2 dagars ledighet e mer än välbehövligt...jag blir inte ofta arg o irreterad men idag...fan vilket skit! de visade sig att den förbannade kylen avfrostade sig själv o inte hade nånstans att förvara de överblivna vattnet så kylkillen kom o de tackar vi för !

jag lämnar jobbet med glädje...efter att hällt ut pasta på golvet...halkat rundor o allmänt vatt skit...på väg till telenor för o hämta ut en saknad kompis...nån flex grej va bytt...o de funkar visst gör den...men den e segare än aldrig förr...hamnar på kapellgatan o märker att ja missade gå inom biblioteket...åååå ! bara o dra sig dit o låna en bok till skolan...bibliotikarien påstår att dom inte har boken jag söker...konstigt ja ha ju för tusan fått förseningsavgift på den...så efter tillräckligt mycke tjatande hittar hon boken...nästa bok finns bara på CSK men de e böcker till för patienter o personal...ofta normala svenssons bryr sig om en faktabok från livsmedelsverket...så idag hade satsningen vatt o halka på jobbet...vilket hade inneburit att saker o ting hade fixats fortare o på samma gång hade ju en arm kunnat brytas...så hade jag blivit patient på sjukan o därmed kunnat låna min bok...o dessutom hade jag fått semester !

powernap på detta o allt e i en svacka...nu e de träning mest för o se om man får nån livsbalans elle nått...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: