Mie

2008-10-05
21:43:53

helgen snart slut lixom...
o mitt största delen av mitt liv kommer att befinna sig på jobbet denna månaden...tackar för ledigheten igår...nu e de jobb som gäller...oktober e ju höst o ja gillar inte dom blöta löven o regnet...

fredag o de va lixom dax att åka till karlshamn...jag måste erkänna att jag befinner mig där inte särskilt ofta...men när man väl åker dit blir de stirr på tåget...jissus ett gäng me tjejer som förmodligen skulle festa elle nått o en kille o 2 föräldrar med 2 småkottar delade jag vagn me...föräldrarna me kottarna hoppar av...tjejerna stirrar rundor o killen e allmänt chill...eftersom de inte händer nått särskilt intressant pluggar ja in mp3 o stirrar ner i kollegeblocket i hopp o att kunns forska lite övervikt o fetma...tro de eller ej men koncentration är så djup så jag tappar kollen var jag e...o helt plötsligt börjar tjejerna stirra upp o ska ut...jag frågar va vi e...de vet dom inte...killen vet inte...va tusan...nån säger mörrum...tur man inte gick på den o steg av...där blev tjejerna räddade oxå...karlshamn va lixom målet...mest för o va lite social me päronen...ibland behöver den sidan av samvetet oxå stillas...en nattlig prommis me kasson tryckte vi oxå in :)

lördag o ännu en gång uppbokad ullareds resa...taggning va väl inte särskilt stor 3,15 när mamma tycker de e lagom att stiga upp...de e fan sjukt egentligen...okej om man ska jobba men enbart för o handla...sinnes egentligen...men men socialkontakt me mams lixom...bruschan o tjejen joinade me...jag blev inte utvald till chafför...konstigt ?! 120 e ja ju inte negativ som sagt...men vi hade väl hamnat i räcket elle nått för mina ögon pallade inte trycket o sov...framme en halvtimme för tidigt...de fanns inte i mina tankar att ens gå ur bilen...nej nån ordning få de va...men som vanligt e de mamma som tar köplats o vi glider bort när de e lagom o traska in...eftersom jag tillbringade min förra lördag på samma ställe va de ganska chill o ja gled rundor...nu e bellas present fixad...princessan fyller 6...shit var har tiden tagit vägen...o ja får väl be brucshan om ursäkt när ja råkade ge han en av varje skostorlek...vilket bidrog till att han fick vända i kön o hämta nytt par o få lite utskällning av en gubbe...men de e bra att han lär sig tackla verkligheten...sjukt lång kö blir de...vi glider hem o ja tänkte va seriös o skriva lite uppsats...vilket jag lyckas me en stund tills de kommer oläslig skrift de e så jag skriver när jag sover...

kvällen något oväntat en sväng hos ricky...chill lite va dom nu kallar de kotten spelet...för oss vanliga svensson heter de tecknet...de gick inte så bra för mej o min lagkamrat...men men de blev hemgång o sängen !

söndag har tillbringats på jobbet 5,30...150 hela bullar me ost/skinka...jaja livet e så ibland...o när chefen e den segaste i historien blir man ju bara trött...ska man kunna bre nårra bullar e ju fördelen om dom e på plats...nej 5,30 va dom i en ugn...jaja man blir inte förvånad...de e ganska chill på jobbet...jag fixar lite naturnyttiga saker såsom...nya tårtlappar dom gamla priserna ändrades ju faktiskt i juni...inte en dag för sent me nya lappar alltså...hemsidan har de knåpats på...1 november e de ju sagt att den ska va klar...

efter jobbet studier ! men jag känner mig ganska färdig nu...andas ut eller de ska ju va en ny uppgift klar om 4 dagar...men de pallar ja inte me ikväll...de e nästa veckas projekt...tvätt e ju oxå vuxet så de ha ja fixat...o fri från all social kontakt de e nästan så man blir lite rädd...sugen på en prommis! blir nog lite understimlerad när ja inte gör saker som man rör sig på...stillasittande ger mej lite damp tror ja...

över o ut lixom !

Kommentar:
#1: Cilla

Men va e kommentaren om att jag köpt pensionärsstavar? :-o Kul med två olika strlk btw. :-)

2008-10-06 @ 20:37:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: