Mie

2008-10-10
22:28:56

hon e kutryggad o hon e stammis
visst...numera eller vi kanske ska säg för nårra veckor sen intågade hon på jobbet...en ny tanta som förmodligen inte har någon som helst tidsuppfattning i livet...lägger alltid fram en 20-lapp för mycket...har en hund som jag har fått jaga efter att den rymt...jag har inget namn på den lilla kvinnan...åldringen som går böjd som en banan...

men de senaste dagarna i veckan har hon anlänt innan 6 till jobbet...dörren står lixom öppen när bullarna kommit...så då e de fritt fram många gånger kan man ångra sig som när kutbananen kommer in...idag nästan något punktlig 5.50...hittar hon en påse wienerbröd på gårdagens...alltid fikabröd...dagens kommentar " hoho jag tror nästan jag var första kunden idag..." jo de ha du ju rätt i...men de e ju inte så att det brukar va kunder för henne...igår va hon ju på plats redan 5.20...jag tror hon vaknar o då e de dax o köpa fika...eftermiddag hela tiden lixom...en dag i hennes liv kankse skulle va spexat som i så många andras...

skulle man hängt me frullemannen skulle man ägnat sig åt ostbullar o bussåkning...auswitch som numera påstår att hon arbetar på hotellet...hmm frågan e hur mycke sanning de ligger i de...men man hade ju vatt runt på de flesta ställen i alla fall...sen har vi ju räksalladen 11,30 sweetchilisås o mörk bulle...han har visserligen nog bara ett vanligt svensson liv...men ändå sjukt mycke olika människor o livsstilar de finns...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: