Mie

2008-10-07
22:54:39

livet som studerande i ett koncentrerat läge !
här sitter jag...klar me fredagens uppgift...jag vill kalla de framförhållning i livet...o man kan ju inte annat än o gilla läget...detta e ju inte typiskt mitt liv...tidoptimisen själv bor ju inom mej...o om ja vatt överambitös i sammanhanget också...visst referenser till alla frågor fast de inte e obligatoriskt...visst visst ibland slår ja till de lilla extra :)

för övrigt har arbetstiden varit 4,45-13...nu e de chill tider på jobbet som gäller...jag tror folk e fattiga elle nått...lågkonjuktur har ja hört talas om...men dagens nyhet eller va vi nu ska kalla de e ju att frasses har brunnit ner...när sebbe kommer me bullarna då e de ja som får info...en liten brandbild i mobilen...då ha de väl typ brunnit en timme elle nått...helt sinnes hur fan nått bara kan försvinna...tänk om man skulle kommit till jobbet o så hade de lixom inte funnits kvar...nej man kan inte tänka så för de e ju sjukt ! emma o ja ha tjänstgöring ala morron...flum som vanligt ! o så kommer de en kund som låter som hipp hipp tiffany persson eller nått liknande...hela inlevelsen o rösten gör att ja blir helt okoncentrerad...han vill ha bröd...inte bara ett utan två...jag får vända ryggen till när ja lyfter ner bröden från hyllan för ja måste kunna skratta av mej lite...o eftersom jag vet att emma står o tokskrattar en bit bort vågar ja inte ens ge henne en blick...

jag har kommit på att jobba med så pass mycket främlingar som man gör när man står i kassan eller vad som helst...e sjukt intressant...bara me tanke på hur folk beter sig...äter o framför allt vad dom berättar...man e ju ibland till yrket psykolog...som en kund...inte som ja hade men i alla fall...berättade att hans dotter var 27 år o hade cancer...hade ingen chans att överleva...hur fan svarar man på de lixom ?! eller som tanten med sina 30 svåra år som skulle fira med kladdkaka o hade precis köpt en skeppshult cykel...skulle få ett eget konto...hade haft en stroke...vilken normal människa berättar sin livshistoria för en främling på 5 minuter lixom ?! o avslutar de hela med att "han tog mej bara för pengarna!"

jag o emma har vatt o bokat synundersökning till mig...joda så att så här 10 år senare efter min förra undersökning som konstaterade att de va glasögonen jag behövde...börjar ja nu inse att jo om man skulle börja se verkligheten ur en annan syn lixom...inte nog me denna uträttelse...emma köpte ett par nya jobbskor o de tackar vi alla för...dom andra hade gjort sitt! nu har även ja köpt ett rosa band...jag tänker inte ha den på mej...rosa e inte min färg...den ligger i almenackan...chill på darins...o så hänger ja o emma me P:et till maxi...jag tar en tur me inlines o fottar frasses typ en svart hög me skit som ryker...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: