Mie

2008-09-30
19:28:18

en snigel i ögat !
jag va uppe oss min vän o granne louise innan jobbet skulle ta sin start...där sitter vi i lungan ro o kollar på lördagens bilder tills de ringer på dörren...louise säger kom in...personen i fråga verka  inte fatta så ja går o öppnar...o vem möter jag med blicken...jo en man från radiotjänst...shit ska ja stänga dörren igen ?!

louise e ju inte riktigt den där lagriktiga människan i detta läget som väljer att betala den där förbannade avgiften för skit...han frågar om jag bara glömt o anmäla skiten...jag förklarar genast att de inte e ja som bor i hushållet...för bövelen jag har ju redan blivit uppjagad av dom monsterna ! de skrivs en lapp så nu e även louise med i klubben "betala-tv-avgiften"...jag kan egentligen inte annat än o skratta åt de...mej ringde dom ju o ja fick snällt säg att de där me tv-avgift vet ja inte hur man gör me...ofta att man anmäler tv-avgift...hur många vill se svt kanalerna ?! sätt reklam på allt o vi slipper den där avgiften...o när ja ska gå från louise då står han där oss grannen herregud kapellgatan kommer numera va mycket laglydiga förutom ett o annat undantag...som jag fick förvana...hon tog lixom sin tvätt lite mer på allvar o stannade en kvart längre elle nått i källaren...

jag e mycket anti tv-avgift ! varför ska man betala för nått man inte vill titta på ?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: