Mie

2009-08-30
21:21:27

1 väla...4 förfest...1 bk...1 olearys...1 dop...LEDIG!
då va helgen o min ledighet princip slut...2 dagar som försvunnit innan jag ens hunnit blinka...men de e väl så o va ledig antar jag...e man ledig finns de alltid planer o baktanke...

lördagen spenderades på väla me mamma, väninnan o wille mannen...han skötte sig utomordentligt...flög rundor med mig...testade lite sänger...servetter...nallar ja i princip allt jag tyckte han skulle testa :) han e en skön kille som jag kommer ha riktigt mycke spex med när han blir lite äldre precis som med hans kusiner...

kvällen va tanken inte så klar...men jag kommer det en fest e de ju inte så att man bangar...de va förfest hos elin...jag o sjöbeck tar oss dit...mycke spex från fantasis sida! lite svårt o få igång resten bara...så när klockan blev 23 så va de dax för sjöbeck o gå hem pga mycke jobb...jag o elin spexade vidare mot 3 kommande förfester...men vi hittade inte riktigt nån fest vi va ute efter men de va ändå dax o gå till city...men efter allt förfestande kände vi att nej de e nog dax för lite fyllemat mitt i det hela...sen hamnade vi på olearys...min tanke va ta de lite lugnt o sluta dricka i tid...men nej de blev ju en cider där...sen lite utanförhäng på banken...om jag kommer in jag kommer knappt ut...helheten slutade inte riktigt som jag tänkt mig...men jag somnade i alla fall under täcket o inte ovanför...klockan va ställd o ja de blev väl bra!

o sen e ju frågan varför vaknar jag 7.30 när ja inte ska bli hämtad förrän 10...sjukt trött på mig själv men förflyttning från säng till soffa gjorde att jag somnade om igen med svamp bob på tv :) inte mer me saken må som man vill...men dop va bokat o jag skulle va sjukt aktiv! de va först nu jag fattade att jag skulle stå på scen o ja ha ett x antal ögon stirrandes kanske inte mig men på wille...o wille skulle ju va buren av mig...

lite förhandstitt i kyrkan...trevligt tänkte jag de e nu man kan utnyttja alla som helst möjligheter för spex...tänkte jag kunde passa på o fotograferas uppe på predikpodiet...pappa stoppade genast min idè tydligen heligt o inget tillträde för obehöriga...tråkigt tänkte jag men de e väl bäst att uppföra sig så man får stanna kvar o fullfölja sin uppgift...min erfarenhet av ett dop på scen...dopklänningen kliar...säg aldrig att du vet vad något innebär bara för att spara in på tiden...de blir oftast ett bakslag ändå...wille skötte sig exemplariskt...de va bara sprattel o glädje vilket man i o för sig kan bli lite orolig för om han trivs så pass bra i kyrkan...till o med skratt när han blir nerblött av prästen...jag tänker på kommande vattenkrig...men då va de slut för denna gången i alla fall...fika o spex med mina kids!

eddie han e en skön 3-åring...

de gick några tjejer i 15-årsåldern lagom uppklädda...
- va snygga dom va!

de ska börjas i tid :)



här e man sjukt seriös precis som om man vore kristen på riktigt....








jag har nån speciell kärlek till er barnen
man blir glad oavsett

eddie i kyrkan
var e mie?!
hon står ju där framme med william...
men var e mie?!
hon står ju där framme...

jag ska bara plocka blommor till min mamma för jag har sett han hon blir glad då

eddie guld värd precis som mina andra fyra


<3




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: