Mie

2009-02-19
21:31:49

för en grönare miljö!

jag o axhem kämpar för detta ganska ofta måste jag påstå...


idag ännu en dag på jobbet ha passerat o min vilserädsla har lagt sig o jag e redo för nya äventyr så att säga...jobbet idag...ja kanske inte ska påpeka o lägga märket till vad folk äter...sälja e ju grejen men när 2 väldigt överviktiga männsikor beställer en varsin kladdkaka me grädde...1 bakelse var o så en maroni med 2 kaffe...o detta äts endast för att ätas då gaffel o kniv åker fram...joda så att...vi har varit i ganska mycket extas på företaget :) o så ringer de en kund...

"alltså mie hon pratar precis som dej jag förstår typ ingenting av vad hon säger..."

karlshamnsbor har en speciell dialekt för skåningarna...den anses inte riktigt tydlig o lägg märket till att bokstaven R e nåt av de viktigaste...


o de nya e semesterplanerna har börjat smidas...man får ju va ute i god tid så att man ser ett ljus lixom...jag o sjäbeck har planer på en stor trevlig ö...de vankas gotlands äventyr o som sjöbeck säger...inga turistsevärdigheter som raukar o sånt skit...nej tänker jag sten har ja väl sett förr...de kommer bli en leverskadad tid...som hultsfred fast på ett lyxigare vis :) för mie jag fixar inte nåt tält o husvagnsliv...jag e helt me en gotlandsvistelse i lyx e ja inte negativ till...de där me tält ska ja växa ifrån...ja minns väl den gången i norrköping då jag kommer hem me blodförgiftning i armen...man vet fan inte vad för skit som biter en...nej tacka vet jag dörr o säng där ja bor lixom...

efter jobbet hamnar jag ju som vanlgit på kapellgatan...o som om abk inte har nått bättre för sig har de varit brandtillsyn i huset...bra där här tar vi säkerheten på allvar! vissa fick ju personliga brev...de kan ju sammanfattas som att de e numera ingen väntsal utanför emmes lägenhet...i övrigt ska min grill forslas in i mitt förråd o tändvätska e tydligen en förbjuden vara att förvara...men då undrar jag hur detta ska gå till ska man köpa ny tändvätska varje gång man ska grilla...o de e förbjudet o grilla på balkongen...jaja tjoflöjt! innan den 6 mars e de ja o emme som har en efterlängtad röjning i källar förråden...

efter allt vad brandtillsyn o grejer heter jobabr ja o emma för en grönare miljö...med fantasibussen kör vi iväg till allas vårt maxi...självklart lyckas vi fylla två maskiner...men de redigeras till o vi festar till de på en korv...sen blir de lite extra körning för emma vill gärna uppleva motorvägen ifrån bussens sida o ja e ju inte den som stoppar sånna upplevelser men som jag ska till emma jag vet inte hur man vet om de e halt!

kvällen skulle kanske ingått i lite socialt sällskap...lite träning eller en prommis...istället va de kroppen som bestämde i sömn...man e ju inte mer än människa...

fint ska de va!


Kommentar:
#1: Anonym

E de TACKEN för att du fick FÖLJA med HÄLS PAPPA

2009-02-21 @ 11:27:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: