Mie

2009-02-18
21:08:06

vilse i skogen!
dagen började me ett sms av fröken axhem..."har precis kommit hem från akuten...jäklar fot!" okej hon har alltså vatt på sjukan o doseringen blev alvedon kommer ja till jobbet...då e elin sjuk o frida på intåg...nej men hej o goddag sjukstugan! de e som jag o gertrud säger tur att vi äldre håller oss där vi ska eller förutom att vi har ögonproblem hit dit...men jag o frida jobbar på frida har krämpor efter att han gått in i en kant med benet...sötaste tuva e hemma från dagis o hälsar på...vilket litet stjärnskott :)

efter jobbet känner jag att ambitösiteten ligger mot datorbaronen för o lämna in min älskade vän laptopen...shit de va kallt o sådär lagom för långt...men där va ja o lämande min dator...tack för de lixom! o så fick jag en sån snilleblixt när ja skulle gå tillbaka...tanken va ju gymmet o ambitös som ja e hade jag redan packat ner grejerna i väskan...ja tänkte att en genväg skulle väl va på sin plats...hoppar först ner i ett dike me 20 cm snö elle nåt...grästuvor o skit o halt...men ja såg ju att de skulle bli bättre längre fram...går o går o går...tror att ja e nära ser en va de kan ha vatt liten sjö eller nått me is...jag tänker hmm knakar de...nej eller jo på sina ställen men de e ju en genväg...väl genomgådd på en lång bit is hamnar jag var jag tror att jag e framme men nej där går en å utan is...fan de e ju bara o försöka ta sig tillbaka på smidigaste sett utan att ramla dit lixom...jag fixar de hela o upp för ett litet stup där ja möter en kvinna o en man..."vågar du verkligen gå där?!" inga problem som jag såg att jag frågar efter vägen...dom snackar om nån bro...bra tänker ja o går iväg...ännu en gång sjukt långt...helt plötsligt hittar ja ut o civilisationen...o de ända sättet va o ta skräckrundan på egen hand...

shit hela kroppen i kyldtillstånd...men visserligen e kanske inte tygskor de optimala i dessa vädeförhållande men min tanke va ju inte vilsegång på en timme lixom...hamnar på gymmet men pallar knappt träna..sen e de ja som joinar emma...tanken va käk inne på kosan...men de va trångt o bökigt bland dejtpar så emma tog sitt käk in till jobbet o åt...där satt vi helt enkelt hur chill som helst...

ge mej karta o kompass...eller nej ja kan aldrig hålla reda på vilken som e rätt håll...men en gps vore ju bra...

ute e bra o naturligt...men hemma e varmast o säkrast!

Kommentar:
#1: grannen

de låter ju lite som "vilse i tylesand"

2009-02-21 @ 16:55:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: