Mie

2009-01-31
21:47:37

fredag...lördag o de e mycke i görningen!
igår va de fredag som säkert alla har koll på...jobb o sånt vanligt lixom...o sjukt mycke o göra för mej o elin! konstant kassa arbete i typ 4 timmar...men ja gillar de...de händer grejer o helt plötsligt e klockan 10! en hel taggad dag blev de...de e då man e uppe i varv o e något trevligare mot kunderna de e bara o tacka i ta emot sånna dagar helt enkelt!

på eftermiddan kommer brossan o linda på besök...ja e ju inte negativa mot sånna spontanbesök...typiskt bara att det alltid ska va så sjukt mycke o göra...ja hänger me dom o kollar på barnvagn...man tar väl sitt ansvar som faster lixom...o dom kan känna sig säkra jag har ju vatt me om de här syskonbarnsgrejen 3 gånger innan...o snart e dom 5 jag e bara mer än glad över de hela...kids e lite av de bästa måste jag säga! efter barnvagnsgrejer e de ja som slutför fotoutskrifter o schemautskrifter...vid 17 e de ja som tar mej från företaget...

powernap på en halvtimme sen e de duschen o dax för fest hemma oss linnèa o alec o de e ett hightec hem där man har fjärrkontroll till det mesta...en kran som lyser beroende på varmt eller kallt...ja men visst! de e spex som vanligt...utgång o vi hamnar på harrys o valvet...jag o sjöbeck spexar rundor...pratar med alla o mina kamera fylls med bilder...jag kommer ju inte direkt bli nån stammis på dessa ställen...de e inte ritkigt min grej de där...så jag tog mej en sväng till banken efter spex o permobilcheck...där möter man emma...frida...bg...ida o sebbe...dax för hemgång o de e nog ed bästa...

dagen börjar 6 idag...eller 5.27 de e jobb men 3 timmars sömn får man va nöjd me de ha vatt värre...börjar dagen med en ibumetin...de e en sån dag som man tänker varför dra ut på lidandet...o hela dagen ha de vatt sjukligt mycke o göra...de ha vatt jippon med utdelningar av kakor o röd matta...jag säger bara stirr! o med min vanliga klantighet välter ja ner en tallrik precis vid kassan o självklart lyckas linnèas fot få sig en smäll...men eftersom jag e läkare på sahlgrenska va ju de lätt fixat...

sara: - alltså shit han där har varit på toa i över 5 minuter...o ja som ska stänga ikväll...

ja man blir alltid lite extra nervös för en överaskning när man ska städa toaletten lixom...så snälla för allas trevnad rengör efter dej själv...de e sjukt snuskigt o göra de efter andra!

övertidsarbete på en timme o ja stämplar ut 6-16...ibland jobbar man mycke o ibland lite mer...

hem på en powernap...o ja en lördag uttnyttjas på olika sätt...jag bestämmer mej för en vit o sofistikerad lördagskväll...de e andra grejer nästa helg då stundar personalfesten! :)





tack för en kul kväll lixom :)



Kommentarer:
#1: Sara

ja, sjukt äckligt!! Linnea städade toan som tur var haha :D

2009-01-31 @ 22:34:34
#2: Lelle

tack för ni kom, det är ju ni som är spexet!

haha, foten har läkt och jag är inte längre bakis, tack och gonatt //vi höll öxå sofistikerad vit kväll=)

2009-02-01 @ 02:20:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: