Mie

2009-01-22
20:43:34

wallander o sånna grejor!
igår va de bio me brossan o linda...allt fixat o klart så de va bara o hämta biljetterna de tackar ja storebror för...filmen va som given wallander-hämnden o ja kan inte annat än säg att den va riktigt bra...något läskig emellanåt då kan man ju tacka för att de va nästintill tomt i biografen så att man kunder sitta o spöka i sin egenhet...

dagen till ära fyller emma 21 år ! GRATTIS TILL HENNE lixom :)  nu e hon oxå ett steg nämre ålderdomen...så dagen började med att auswitch va på plats före mej...o bordet va uppdukat med äppelcider och mariekex...jag frågar om de e alkohol i cidern...de smakade faktiskt så..."va nej jag köpte en sån stor flaska för 18.90...hällde bara över i denna..." de e då denna dryck e överhälld i en halvlitersflaska...jag e lite skeptiskt mot sånt på morronen...men hon vill fira emma o de vill vi me...lite senare kommer hon med en blomma :) o pengar blir de! de e fest på jobbet :) en annan kund kommer med ett kinderägg...de e som en familj de där...för ingen kan väl missat att emma fyller år :) o vi välkomnar elin hem till sverige solbränd o glad!

marcus från elgiganten ringer först en gång...sen en gång till o pratar in på mitt mobilsvar o så en tredje gång när ja lyckas svara...killen e helt uber o förklarar att min tv har anlänt ojda säger ja som väntat den 3 februari...e de okej o hämta den på fredag...ja men självklart du kan hämta den om ett halvår om du vill...men den är här nu! o du kan bara springa till kassan o sen hämta ut den om du inte vill prata med nån i butiken...jag gillar elgiganten dom e alltid lika trevliga :)

jag gör tacopajer...o denna gången missade jag bara majsen...men som ja sa till gertrud de va värre den gången jag hade ugnen på 295 grader eller den gången jag glömde köttfärsen...man har väl gjort sina tabbar genom tiderna...värst va de när jag rökfyllde företaget...o jag som e känslig när nån råkar elda lite servett...

eftermiddagen e de lite darinshäng me emma o frida vi säger grattis till emma :) kvällen tillbringas i 0003 i min egen ensamhet jag trixar med jobbtv o grejor...o nu upptäckte jag att de va handboll...

så över och ut!


välkommen hem elin...jag ligger inne me 2008 års fulaste min...grattis på födelsedan emma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: