Mie

2009-07-10
14:56:12

hemma i skåne igen...
har jag visserligen vatt i några dagar nu...men man flyger in i vardagen o festens verklighet fortare än man tror...

hemresan va ju en historia för sig...de känns som att jag o sjöbeck fick uppleva det som egentligen inte händer...man e lixom inte förvånad över nåt längre...vi va sjukt tidiga på plats...inte bara tidiga utan först på plats till färjan...tur känner vissa skräck känner jag...detta innebär ju att de e ja som kör först på färjan o kan inte bara glida efter nåt annat geni...men pga vår tidighet så gick vi ut för o ta luft...de va ju dömt att misslyckas en fågel attackerar mig med klor eller näbb i huvudet o jag o sjöbeck skriker o springer in i bilen...nu har de kommit fler medresenärer vilka förmodligen inte tror att vi e helt klara i huvudet...sen e de dax o köra in...normalt sätt räcker de o vinka in lite men nej inte när jag kör jag behöver vägledning ända fram...äntligen på färjan :) vi letar efter våra platser o på samma gång upptäcker vi att soldäcket va inget att hurra över...de e nån stjärna som tagit våra platser men eftersom de säkert e 100 platser till så kan vi ju snällt ta en annan plats...en powernap på de o breakfast! rastlösheten drar i oss dax för tidningsköp o en redbull...inget beroende men de en fin dryck att komplitera med! killen i kassan misstänker bakfylla...men icke! i högtalaren säger dom att de e dax o gå ner till bilen...jag upptäcker att jag e kissnödig...sjöbeck insiterar på att jag tömmer mig...mycket riktigt gör jag de...o nu kommer problemet hitta rätt däck...jag blir stirrig så de blir svettigt...efter mycke om o men hittar vi däck 4 vi springer ner...o in i bilen...jag tycker näst intill med en gång att nu ska man nog starta bilen först i kö som man e...killen som organiserar de hela skriker sluta sluta o viftar med armarna...de e inte tillräckligt för att ja ska förstå...sjöbeck får säg till att motorn ska stängas av...o när de e väl e dax förstår ja inte vinken...o killen får gå fram till rutan o vinka...men vi gillar läget o han hade kul o vi hade kul :) resan hem gick sjukt bra i övrigt :)



Kommentar:
#1: Johanna

OM de gick bra!! :)) tur att det inte var en surgubbe som dirigerade oss, han va ju trots allt riktigt spexad... synd att man inte kan prata med färjearbetarna... :))

2009-07-12 @ 10:43:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: