Mie

2009-07-22
21:20:25

man slutar aldrig att förvånas...
...på kunderna som besöker oss!

gårdagen va de stängning som gällde va ju typ 2 veckor sen sist så de kunde ju va nyttigt! men jag vet inte varför just alla konstiga kunder kommer till oss...bara igår på 6 timmar hade jag 3 st som har sina speciella egenskaper!

sally; som de flesta känner till kvinnan som gärna berättar om sin dag...o kommer in o säger att jag kommer tillbaka imorgon...jag hade en familj som skulle ha glass o barnfamiljer e väl de långsammaste nästefter pensionärer...o så mer kunder på de så kommer sally..." eee jag kommer tillbaka imorgon!" joda så att du e så välkommen...mycket riktigt kom hon tillbaka i eftermiddag tog sig en titt på doktorn kan komma...sprang iväg i pausen men missade tydligen slutet...så därför kommer hon in precis innan stänging o frågade hur de gick i programmet...de e ju inte alltid så lätt o kolla på tv samtidigt som man jobbar...men men hon e för kul sally :)

sen har vi han som bryter på engelska...inte bara bryter utan blandar detta språk med svenska...lite svårt att förstå men börjar prata kärleksproblem med mig..."man måste älska sig själv innan andra gör det..."egentligen rätt smart men snälla behåll dina kvinnortankar för dig själv...

o sist men inte minst tanten med peruken...ooo hon e sjukt dryg segare än en barnfamilj! köpte ett bröd gick ju ganska smidigt "men om ja bara skulle ha en liten kaka med..." o eftersom hon brukar äta hos oss tar jag tag i en tallrik " jasså ska jag äta här...hihi ja de kan jag ju göra..."attans kastanjer man ska inte va så snabb med porslinet! hon bestämmer sig för att ta sin lilla kaka på plats jag får ju rekommendera så att de går undan lite...berömmer mig för min fina sopning golvet glänste ju enligt henne...hon säger att spilla ner golvet ska hon ju inte...när jag e ute o låser uteserveringen o kommer in ser jag henne på alla fyra med en servett i handen torka upp hennes smulor...okej hon e ju snäll men när ska man sluta förvånas...

dagen för övrigt har innehållit huvudvärk...mitt huvud brukar va sjukt reko...annars har ja o elin kört på fint! sväng me bg i city...sen pantning för jobbet o en grönare miljö! kvällen kommer inte innebära några kraftiga ansträngningar...

över o ut!

det var semester gotland 2oo9 jag längtar tillbaka

Kommentarer:
#1: Sara

Haha mie, jag vet hur du har det.. Sally har varit på BikBok med idag o frågat om "höstkollektionen" haha.. o hon kunde inte förstå varför man sätter ihop en skjorta och en kjol så det blir en klänning hahaha :) Hon e go hon!!

2009-07-22 @ 21:46:57
#2: Johanna

inte visste jag att sally brukade se på tv... de är kanske nått nytt ... :P

å bara så du vet, du är inte ensam om att längta tillbaka till gotland... :))

2009-07-23 @ 12:03:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: