Mie

2009-03-01
20:47:35

roadtrip
när klockan ringde imorse blev ja lite förvirrad...har jag någonsin börjat jobba så att ja ställer klockan på 6.12 nej faktiskt inte...egentligen e tanken ganska läskig att så fort man vaknar tror man att man ska jobba...

men idag lös ledigheten! så emma o ja bestämde oss för en lite roadtrip till ullared...vi fick sällskap av hanna...in till jobbet för o fixa karta...mycket viktigt trots x antal besök förut så sitter inte de kartsystemet i mitt huvud ännu...kaffe till emma sjukt vuxen har hon blivit eller så e de mest övning inför kaffetestingen...trots karta o vägbeskriving hade ja o emma kört fel om inte hanna vatt me...vi e som två nötter i ett för litet skal när de gäller de här me o hitta...emma e chaffis o ja e dj...hanna e kartläsare om vi e ett bra team! o ja får alltid för mej att hålla reda på alla åarna...dom där vi äta ni laga...jag glömmer alltid i vilken ordning o ja fick inte riktigt ihop de hela heller...vi e på plats efter ljuvlig sång...

springer rundor som alla andra...tur att de inte e tokmycke folk i alla fall...pausvila i cafèet...o ännu en gång ska emma ge sig på kaffet men hon har fel sorters pengar...vi tar en sån där berömd paus...med käk o skoshopping...o som om ja inte hade några skor förut så fyller jag på min egna skoaffär me 2 nya...jag måste snart få nån form av organisation på de hela...vi trallar in igen...sen e de dax för hemfärd...

nu e de mie som e chafför...o de e ju inte helt lätt o både nå fram till pedalerna o se ut...så ja får ju stanna mitt i utfarten men de ordnar sig när stolen åkt upp en bit o baksätet utrymmet genast blivit större! o så hamnar vi på den där helt bra 120 vägen...o om jag gillar den...herregud! där glider man lagligt lite fortare o känner man för ytterliggare hastighet så känns inte de lika olagligt! men när den lycka va slut hamnar vi på 70/90 vägar...o ja bildar kö...hanna fotograferar de e allmänt spexat...när vi väl hamnat i kristianstad brister mitt lokalsinne...vi ska tanka o de e stirr innan vi hamnar på rätt sida av vägen...o när vi väl e på plats så kör ja bara fel o vet inte vad tanklocket sitter...efter mycke om o men e de bensin i åket...

tack för en spexat kul dag tjejer :) bilder kommer när jag fått tillbaka en normal dator...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: