Mie

2009-11-13
18:44:16

ut med det gamla in med det nya!
just precis vad jag har försökt fixa i min kyl & frys precis...vi hälsar visserligen inte nånting välkommet i frysen...men däremot säger vi tack o hej till köttfärsen jag inhandlade vid min inflytt för ungefär 3 år sen...som jag så snyggt förpackat i små påsar...på den tiden trodde jag väl att matlagning skulle finnas med i vardagen...men nej så ha de inte blivit! jag känner mig glad över detta steget...även kylen har fått en uppfräschning...jag har hört att de e inte bra o äta sylt från den tiden då jesus föddes...så nu vill man hälsa ägg o lite margarin välkomna! mest för att jag har varit så otroligt ambitös o bakat kladdkaka dagen till ära...nu kan jag inte riktigt sätta fingret på om detta verkligen blev bra...25 minuter i ugn o störbröad form i receptet...mie har den i 45 min i ugn utan ströbröad form...tur attjag har en nödlösning med lite glass helt enkelt :)

man få ju tänka 2 steg när man vet att man inte är född i köket! de man inte har i huvudet det har man i frysen...

tänkte med glädje visa upp vad jag har åstadkommit dagen till ära :)

nu när jag ser bilden på detta perspektiv vet jag inte om ja e så stolt längre...

 

 

här har ni husets hjärta som man brukar säga...men de e helt fel! micron e mitt hems hjärta...i denna inredningsdetalj förvaras allt från bananer...kalkonpastrami...vitlöksdressing...ketchup...o detta e spektakulärt vänner men man kan hitta lite stenbitsrom i denn kyl...ramla inte av stolen vänner fick den på en utbildning en gång...o så hittar vi så mycket mycket mer som e trevligt! livet är en fest o min kyl hjälper mig med förvaring!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: