Mie

2009-10-12
23:10:00

vem ska jag tro på...tro på när de e som här?!
hej och hallå!

eller nåt...ännu en helg har passerat o vad har mie då gjort...behöver man ens fråga nej de gamla vanliga jobb o fest...o ja de blev ju en bra kväll...men frågan e om jag inte ska operera in ett extra minne elle nåt...

lördagens jobb va ju lugna gatan tills hela kotteligan kom o skulle ha barnkalas...sjukt taggad innan kidsen kom in sen lugnade jag ner mig...de va tårta o de va kalas o där fick man agera barnledare men bara en stund...tacka vet jag mina egna kids dom kalasen kan man ju bli lite småbundis me kidsen...men sånt här arbetsmässigt får man ju se från en mer seriös synvinkel...hem o ladda för fest i alla fall! inte vilken fest som helst inte var som helst...svar nej! kapellgatan.32 o de va personalfest...men eftersom de va fotboll så va de väl mer eller mindre de som va fokus! jag o sjöbeck tog oss en lite turnè i huset :) de va kul tillställning...de blev utgång utan ingång kan man säga...seriösa diskussioner o krossade rutor...

nånstans kan man inte stå o stampa på ett o samma ställe...

söndag och jag citerar från majas blogg...

"Mie jobbade och det är ju synd att säga att hon var pigg och mådde bra :) Helt blek i hela ansiktet."

så kan de va när man kan räkna sovminuter på fingrarna...söndagen va ändå sjukt aktiv...en helstädad lägenhet o tvätten tvättad...de e vid sånna här tillfällen roboten kommer fram i mig...

måndag igen...o nej jag va inte så taggad för arbete men vad gör man inte...emma o jag har pratat åre o de kan ju inte göra en annat än glad...om typ sådär ganska liten lång tid då e de vi som e i ett snökalas...semester here we come elle nåt! viktväktarmöte...o jag ska på utbildning faktiskt ganska spexat...jag ska lära mig om de en o de andra...själv äter jag efter mjöl o vatten tallriken o så lite salt på de...

nehe om jag skulle se om man ändå kunde göra nån form av insats i studierna...mina studiekamrater som typ e 100 år äldre än mig e mer eller mindre klara o jag som inte ens har börjat...

ibland undrar jag varför jag inte bara kan lugna ner mig o försöka ha mindre bollar i luften...för jag kan egentligen inte jonglera...men som i alla lägen allt är en prioriteringsfråga...som i mitt fall betyder att sover gör vi när vi dör...o ibland när vi kollar på film :)

 

tack för en kul kväll vänner

men inget varar för evigt det kommer en söndag oxå...





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: