Mie

2010-08-03
21:08:50

när man e barnvakt o viktig på samma gång...
inne på andra veckan som 12 timmars anställd nu...jag skulle kunnat hyrt ut mitt hem...när min adress nästan ändå lyser fantasi...men nej inte med tanke på vad som har hänt i vilorummet...då tänker man tacka vet jag min egen säng där jag vet var som försigår! de flesta av mina dagar börjar med att klockan ringer 4.07...nej tänker jag o snoozar...den där snoozen ingår i mina morgonrutiner...för visst måste man planera in sånt! Jag vaknar 4.17 flyger upp av glädje för att möta ännu en strålande dag...nej sanningen e nån helt annan men de låter bättre på detta sättet! ett arbete som cafèanställd mellan 4.45-10...för att genast byta roll till gertrud mellan 10-17...

livet på kontoret innebär att man kan prata lite i telefon...beställa maud till diverse företag...räkna pengar...betala fakturor...skriva schema...där sitter man o ser viktig ut! något man dock inte slipper e barnvaktsyrket! de lixom ungår inte en...vårt F...han som nämts innan...frågar mig om han ska sopa mitt kontor...jag anser att de e chill...sopa nån annanstans...han sopar nån annanstans kommer tillbaka o fråga om han får sabba mitt kontor...sabba?!?! nej inget o rekommendera jag menar ja e ju bara vikarie något man måste ta på fullaste allvar o helst ska ju allt va i sin ordning när ordinarie personal kommer tillbaka...nej de behöver du inte! F håller upp svabben o säger inte?! aha svabba nej vi vet ju hur de gick sist toaletten svabbades de e ju ingen badhus vi jobbar på allt ska inte flyta lixom!

dagens F och Ida senarie...där sitter jag i godan ro på kontoret då ida kommer inspringandes...hallå mie du måste hjälpa mig! han vägrar att gå hem...och dessutom tjafsar han bara om att ja e yngre än han! först tycker jag att de låter som ett syskonbråk...plötsligt kommer F:et inspringades..."allå du! de e kunde dä ja kan fatiskt inte göa allt!" jag inser att detta e allvarligare än så inget syskonbråk...bara ett vanligt "prao vägra gå hem senarie"...ett problem som är vanligare än vad man tror...de ha ju hänt förr! en tjej vi hade vägrade gå hem hela veckan...på fredagen sa hon till oss "ni har ju försökt få hem mig hela veckan" men snälla du...har du till o me insett faktum varför inte vara en god människa o gå hem då?!

tänkte bara nämna dagens hjälpinsats då jag bankade pengar (något som också ingår i mitt kontorsarbete) en medelålders kvinnan stirrar på mig i princip under hela min inbankning...jag tänker detta e obehagligt men mie fokus du ska inte verka berörd av situationen...precis när jag ska gå vill hon ha hjälp med att få ett kontoutdrag...jag andas ut o tänker va de inte värre än så o hjälper kvinnan!

de va tider de...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: