Mie

2010-03-02
21:49:11

dAgens sally
de va längesen denna damen fick ett inlägg i min blogg...men nu e de dax igen...dagen har inneburit sjukt mycket o göra med extrem huvudvärk på de...men de kan ju lixom inte kunderna hjälpa så i minsta möjliga mån har jag försökt o göra nån påverkan på dom...trots att de va många kunder...många komplicerade...

kundproblem 1...det kommer in ett par...verkar ju hur chill som helst...dom börjar prata o jag märker att här ha vi ett problem...ett kommunikationsproblem...vi har ett par som pratar knacklig engelska o en mie som pratar ännu sämre...jag kommer fram till att det är en semla dom ska ha...o typiskt nog e dom slut...men jag ser det som en övning till london! det blir ett stort inköp av 2 chokladmjölk...2 cupcakes...chokladboll..vaniljhjärta..biskvi..knäckrulle!

kundproblem 2...eller problem o problem...men kund kommer in o svänger rundor runt disken...ger mig inte en blick utan "här e jag o jag e i min egen värld o tänker inte titta på dig förrän jag har besämt mig o då ska ja ha hjälp på studs..." de e ju inte förstå gångne den sortens kunder kommer in...hon köper en cola o en macka 1 minut innan stängning...jag erbjuder kasse....men nej de tackar hon nej till...jag går o diskar o genast hojtar hon efter en kasse...

dagens sally...e något irreterad eftersom den blåa tröjan hon lagt undan på kappahl redan var såld...så kan man inte göra...irreteration grundar sig inte endast på detta...de va ju folk på jobbet som också va irreterade...

- jag är lite irreterad idag...
- jasså varför de?!
- jo ja hade lagt undan en tröja o så hade dom redan sålt den...
- oj...va det på vero moda?! (eftersom jag såg att sally hade en sådan kasse tänkte jag att hon kanske fyndat något annat där...)
- vero moda?!?!?! va! nej nej nej dom är inte sådana där...KAppahl!
- de va ju inte trevligt gjort av dom...men jag ser att du hittat nåt på vero moda...
- höhö ja ja ja! vänta vänta du ska få se!
- (okej de e kö sally men jag tittar gärna på dagens inköp...) okej...va fin den va!
- ja jag gillar den här färgen...o bara 100 kr...
- de va ju mycket billigt...va de på rea?!
- höhö nej de va bara så billigt!

- de va folk på jobbet som också va irreterade...
- jasså?!
- ja de va de!
- jobbar du på sjukhuset?! (en chansning bara...)
- höhö nej man kan säga att det är ett enmansföretag...
- enmansföretag?!
- höhö litet företag kan man säga...

okej sally vi kommer nog aldrig få reda på var du jobbet...precis som din ålder men de vet vi ju nu! "jag kan säga att det är mer än 40 i alla fall höhö"

de e ju trevligt med lite sallykonversationer ibland...

en utstämpling på 19,40 e inget jag e stolt över eller vill göra om...men jag har i alla fall testat o räkna kassan på golvet...de mildrar huvudvärk o dessutom e de ju för tusan en ren säkerhetsgrej vem ser en när man ligger där plattfall...imon e de jag som försöker ordna nån stark tablett som hjälper mot sjukt jobbig huvudvärk...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: