Mie

2010-05-24
21:53:19

jag säger de igen...vilken tur jag har som fått 5 underbara små stjärnor!
tiden går sjukt fort mina kids blir äldre o jag förstår lixom inte att dom blivit så gamla...robbe som e 11 år man kan säga att ja e dubbelt så gammal som han nästa år...shit pommes ja e verkligen jättegammal! bella som e förvirrad som sin faster men oerhört smart precis som sin faster...jag blev chockad när hon kunde skriva men de va då jag kom på att tjejen går ju faktiskt i skolan...sen har vi eddie som vågar allt o lite till...nej han behöver inte ha mie som håller han i handen längre...tur att jag har några mindra kottar som behöver mig :) amanda som fyllde 1 år i fredags...de här året har verkligen gått sjukt fort...o så willemannen som fyller 1 år snart...kan nästa gå faster mie e i chock de va inte längesen man fick hålla i huvudet för de inte skulle ramla av...men jag har tur o jag e glad att jag fått 5 stjärnor...o inte en ända förlossning har jag varit med om...nåt ska man ha sina syskon till!

i lördags va vi på andys lekland...o tro de eller ej men jag mie magnusson vågade mig på o riskerade livet i samma veva...jag åkte ner för dom 2 enligt mig livsfarliga rutchkanorna efter diverse påtryckningar..."mie e en fegis!" o nej inte längre smeknamn som fegis...chicken e historia jag har gjort o de e inte helt omöjligt att jag gör de igen! efter några timmar på andys va de dax o mata lita ankor...eddie kastar i hela bröd o bullar så de går ju sjukt smidigt!



när barnen lämnat 0003 förvandlas hemmet till festlokal...shit va livet förändras på 5 sekunder...jag e glad att man kan ha lite av varje :) en fest där man klättrar mellan lägenheterna genom fönstrena...en fest där de e mycke galenheter...en fest som jag gillar o de blev inte sämre när vi kom till class :)




bakisfrukosten ägde rum på arbetsplatsen...ja vi gillar vårt jobb...chill o hänga o snacka av sig lite med kollegorna :) ingen vila ingen ro! mot 1-årskalas :) o där va de high life från de att man klev innan för dörren! herregud de va studsmatta...kurragömma...pussel o allt annat som gör att jag känner mig lite yngre :)

men efter solsken kommer regn...åter tillbaka till verkligheten dagen kallas måndag! en verklighet där jag får vara nån handledare till kommande praktikant...jag känner mig sjukt vuxen när jag ställer frågor som jag mest gör för att verka påläst o intresserad...jag tror man kanske kan få en gnutta respekt om man verkar kunnig inom området...jag e egentligen mycket negativ till praktikanter efter diverse katastrofbarn vi haft! men denna gången ser jag mer det som en utmaning...jag ska va på mitt mest pedagogiska humör imorgon då det är hennes första dag...idag hade jag guide ala mie...vuxenpoängen bara ramlar in!

födelesdagsbarnet



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: