Mie

2010-05-08
16:46:01

sOLen I ÖgONen
jag orkar knappt kommentera mitt dåliga bloggande längre...men de e så de e jag e minst aktiv! Men så ibland kommer de helt plötsligt något inlägg när hjärnan ska ventileras lite...

just nu känns de som att man inte riktigt hänger med i tiden...mina minsta stjärnor fyller snart 1 o jag tycker inte de va så länge sen jag väntade på samtal från storebror om att de lilla liven skulle komma!



men livet trillar på i vanlig ordning...har numera fått reda på att min hjärnan inte vill använda de vänstra ögat o titta med...så jag ser numera världen från en halvcirkel...nej så illa e de jag har ju inte ens märkt de! känns bara som att de e lite snurrigt de här med ansiktförlamingen...inte nog med det så råkar jag skvätta torkmedel till diskmaskinen i ögat...va skulle de va bra för ska jag bli helblind?! sved som tusan men jag har mina läkarkollegor som genast kommer till undsättning efter en dags svidande öga så e man nu återställd :)

trots att tiden går fort så försöker jag utnyttja de mer än mycket...gårdagen tillbringades på landet närmare bestämt ovesholm...spel o lite stekt mat...planen va grillning men eftersom vädret inte alltid e pålitligt fick de bli va de blev men de blev mycket trevligt :)

idag har de vatt jobb 6-9...varför denna konstiga jobbtid...jo mie skulle göra en insats i humlestafetten...3,9 km va de o de blev de...jag tror ja ska ut o ta mig några sådana varv i björket i fortsättningen...springningen gick väl bra..men när jag får ansvaret att köra bil kan de gå hur som helst...efter sisådär 4 motorstopp från parkeringen lyckas jag komma ut på vägen där ytterliggare 2 motorstopp hamnade mig varmt om hjärtat...jag kan inte påstå att jag e nåt geni bakom ratten...sitter som en pensionär o håller mig fast i ratten för att kunna se ut...antingen för mycket gas eller för lite...väl hamnat på en annan parkering ska jag backa men kör fram...jag behöver en ny säkerhetsbil i gummi eller nåt...va glada för att jag inte äger en egen bil!

ikväll bär de av mot landet ännu en gång en förort till tollarp e stället...jag e rädd att jag kommer bli för lantlig efter alla dessa vistelser på landet...tur jag ska in till stan o hoppa på podie sen :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: