Mie

2010-10-11
21:43:20

helgen is over!
fredagen började oerhört kulturellt jag kände hur vuxenpoängen trillade in för att senare under helgen sänkas igen...musikal va de...den va bra! jag va mycket positivt överraskad men något jag inte förstår e varför allt som e kulturellt ska vara så länge...1 timme innan pausen e egentligen min maxgräns för att kunna sitta still alternativ somna...1 timme o en kvart sen va de dax för paus 30 minuter...1 timme till o sen va de över...frida spexade till de o gjorde lite extra spänning i vardagen...vi fick ett program vilket gjorde att vi såg något mer insatta i föreställningen...lite cola o en bit kexchoklad o där höll jag mig vaken...något jag själv är mycket imponerad över! Något jag däremot är mindre imponerad av är personalen i garderoben...precis när de ska bli min tur går hon över till andra sidan o hjälper sin kollega med den kön...okej att vi sänkte medelåldern och att man ska ta hänsyn till de äldre men vi ungdomar är väl ändå normalt sett ett mer stressat folk...men ja e inte den som e den de va ju bara till o vänta ut om man inte skulle förfrysa på hemvägen...de har ju faktiskt blivit vinter!

lördagen började redan 5,22 en välförtjänt snooze på 10 minuter bjöd jag på...jobb mellan 6-12 inte en tid jag egentligen ska klaga över lagom chill...fantasi va helt klorfyllt jag trodde jag va i badhuset ett tag när 20 simkunniga ungdomar satte sig till bords för frulle...att kloret ska sätta sig så jobbigt! en vända på gröna gatan sen va de dax o göra om kapellgatan till fort på yard! en välplanerad kväll utvecklades med diverse aktiviteter...jag måste säga att ja e riktigt imponerad av deltagandet i klädstrecket vilken prestation :) även sjöbecks hälsningsvurpa e något som sent kommer att glömmas...men sjöbeck de e rätt man måste va säker på att folk kommer ihåg en på en gång! utgång blev de ingen men en vända på bk fick de bli...dom där utgångarna har på senaste tid inte vatt bra helt enkelt...de e mest en kö faktiskt! hemmet kändes som ett klister...så klockan 7,30 söndag morgon vaknar jag upp i behov av att städa lite...något stört kanske men vilken renlighet!

inget varar för evigt verkligheten är tillbaka...måndag o PRO gubben anländer...de handlar om nån pensionärs förening...när gubben kommer in tänker man gertrud...gubben försöker lägga in en stöt på gertrud så han släpps numera inte in på kontoret för förhandlingar sånt sker ute på offentligt område...mest för att underlätta för gertrud...jag skickar in ett samtal till gertrud o berättar att hennes beundrare e på plats...o vad får jag höra från PRO gubben "vilken fint leende du har!" jag tänkte har gertrud redan anlänt...nej så va inte fallet o jag uppskattar inte komplimangen...o nej tack vi vill inte gå på några tusans bouleturneringar...

 


Kommentar:
#1: emma

aha, men jag har inget arkiv bakåt :( tog bort det häromdagen och började om från start! men från den positiva sidan har du ju chansen att följa mig från början nu istället :b haha!



intresserad av en ny design? isåfall kan du läsa inlägget överst :D puss!

2010-10-13 @ 21:41:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: