Mie

2010-09-22
22:38:48

sjukhusbloggen...
skulle de kunna va för numera skrivs de mest om diverse besök på sjukhusställen...men jag får tänka så här innan år 2009 va jag en mycket frisk person...sen kom smällen o diverse skavanker ha dykt upp min kropp...men jag tar det som den kvinna jag e...jag vill ju nästan se mig som helt friskförklarad så jag ska egentligen inte klaga!

ett blodprovsrör skulle sugas ur mig...jag hade egentligen inget val sånt ska tydligen tas innan man magnetröntgas...igår hade jag bestämt mig för att besöka det lokala sjukhuset för att tömmas på lite blod...när jag väl va på plats kände jag att jag passar inte riktigt in o vill egentligen inte sitta här i ett väntrum med sämre tidningar än hos tandläkaren istället fick jag kolla på svt o lyssna till en 80+ som frågade "e de vår tur nu?!" efter varje person som gick ut...mannen svarade "det är 3 kvar..." o så fortsatte de tills de va hennes tur...jag själv frågade inte utan satt bara o ville att mitt nummer 37 skulle va 73 mest för att skjuta problemet framför mig...dumt men sant! jag förklarar direkt om min kroppsliga reaktion vad gäller blodprov...en såndär grej som pumpar upp armen sätts på...när allt e förberett för ett stick får ja akut rädsla o ber om att få ligga ner...jag tänker direkt o va ja e jobbig nu...men han va en snäll sköterska o vi gick in ett sängrum...där jag lägger mig i sängen...sköterskamannen säger att detta e min första gång jag sticker en person som ligger ner...va lugnande han e...jag tänker direkt detta kommer jag få ta om...mycket riktigt...som dom sagt förr ja e tydligen en senig person o en sena sitter ivägen för ett utmärkt blodkärl...istället för att testa 2 gånger till hämtar han en annan sköterska o hon klarar de på första försöket...jag tackar för mig o jag tackar för vattnet...ingen svimning bara yrsel...med de reslutatet ska jag ändå va nöjd! med ett rör fattigare blod i kroppen går ja med lite lugnare steg därifrån :)

eftermiddagen e de häng med mina favvokillar :) wille kommer o underhåller sin faster o filip! jag sätts på prov lillkillen behöver mat o på menyn står de gröt...jag e ju inte den gourmetkock man kan tänka sig...försök 1 får helt enkelt gå till grisarna men försök 2 ser jag att wille mer än gillar :) han får en sked att leka med syltburken attackeras o wille, bordet o golvet e drabbat...men man försöker ha lite fri men ändå pedagogisk uppfostran :) nästa gång ska lillkillen sova över o jag sätts på prov...jag tvivlar inte på att han kommer få det toppen :) han ska lära sig allt som tänkas va bra att kunna inför en kommande framtid :)

 

W I L L I A M

en kille som kan göra vem som helst glad



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: