Mie

2011-02-03
15:57:34

när man flyttar...kör rullstol och säljer en säng!
...tiden har gått fortare än vad man hunnit reagera på...jag har inte bloggat på år o dar mycket dåligt egentligen! men jag tänkte nu när jag har uppdaterat mitt liv med sambolevnadskap, studier o lite av varje så kanske de skulle va på sin plats o uppdatera livet i skriftlig form! jag är alltså numera ingen ungdom i festpalatset...flyttlasset har gått vidare mot en vuxnare del av stan...något jag bara glädjs över...självklart känns det lite märkligt att flytta ifrån stället jag byggt upp mitt liv på i denna staden...men det är viktigt med nya steg i livet tror jag! och flytta eller rättare sagt rensa ut skit man samlat på sig under 4 år e ju riktigt riktigt tråkigt...man tänker nu måste de vara nog...man inser att nej det finns mer! men inget för inget jag har fått besöka stadens återvinningstation 2 gånger ännu ett poäng på vuxenprotokollet!

flyttlasset bar alltså av i lördags...efter en dag på företaget möts man av flyttkartonger i dörren...hej o hå de e bara o börja med en gång det finns ju inget att vänta på nycklen är i handen o lägenheten ska fyllas...något som fyllt min motionshelg har ju verkligen varit att hissen har varit sönder...upp o ner till 4 våningen...så här i efterhand e ja faktiskt glad o kommer inte att åka hiss mer än nödvändigt...det är väl sånt som kallas vardagsmotion?!

vi har även fått träffa på 2 av grannarna 75+...granne nummer 1 en tant med rullator blir genast väldigt orolig då hon ser oss springa med kartonger upp och ner...inte det att det ser jobbigt ut...problemet är väl mer det att hon är orolig för sin tvättid måndag kl.12...vi lugnar henne o säger att hissen säkerligen kommer att fungera på måndag...granne nummer 2 en rullstolsbunden tant som är lite ledsen över att hon inte kan röra sig fritt då hon skulle vilja kunna gå o köpa en kaka när hon vill! vi möts i trappen o hon frågar om jag kan ta upp hennes nycklar som ligger på golvet...självklart! sen ska hon ut på balkongen så nu har man assisterat som hemtjänst...jag pallade inte trycket så Filip fick rycka in...jag tror det va bra ett gått intryck helt enkelt!

ett besök på ikea har även hunnits med allt fanns på plats...benen till badrumskåpet blev fel något som gör att vi kommer besöka ikea inom snarast! på ikea inhandlades en ny säng...fint ska de va! den andra hamnade på blocket och inte nog med att den bara hamnade där den såldes även där...igår va det sälja säng situation:

onsdag va det bestämt då skulle sängen ut...kl.20,30 ringer tjejen som ska köpa sängen och säger att dom är på preem o hyrt släp...bra tänker vi sätter oss i bilen gasar lite extra för att spara in tiden...väl på plats ser vi inget släp...kallt som de e ute får vi gå in i huset...spanar o ser en tjej något förvirrad på gräsmattan...hon står vi den högra uppgången vi går dit då har hon gått till den vänstra...men eftersom min telefon ringer i samma ögonblick tänker jag att hon kan ju bara vända sig om o se oss...tjejen går emot oss o lägger på luren...eftersom jag ser att hon lägger på gör ju jag också det! hon kommer fram till oss...

jag: - var har du ställt din bil?
tjej: - ee jag ställde den där borta, visste in var jag skulle ställa den...
jag: - okej, är du själv?
tjej: - eee...ja!
jag: - okej...har du släpet där borta med?
tjej: - eee...nej jag skulle bara träffa någon här...

tjejen skulle på nån dejt o vi trodde att hon skulle köpa säng...detta betyder alltså att jag slängt på telefonen i örat på den andra tjejen...stress o ringer upp igen samtidigt som dom kommer runt hörnan...sängen blev såld o vi blev glada!


Kommentar:
#1: Cilla

Har ni två våningar?? :-O Å så ska jag peta lite i ditt inlägg: Det heter rOllator med O och man äör inte bunden vid sin rullstol. det heter BUREN! :-) Kul att du bloggar. Hoppas man får komma på fest snart!

2011-02-12 @ 22:50:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: