Mie

2012-02-03
19:37:04

teamwork med kidsen :)
...denna veckan har inte bjudit på något jobb på fantasi...så imorgon tar jag tag i det så det inte blir helt jobbtomt för veckan! mina titlar i veckan har istället varit student och praktikant eller fröken om man pratar med kidsen! jag hade själv föredragit att vara anställd istället för praktikant...man har liksom inte den kollen man vet inte riktigt vad som gäller och inte gäller! men det var i alla fall kul och komma tillbaka till alla kidsen :) och när jag dessutom slapp utelek i minusgrader så kunde jag inte va annat än nöjd! ja och ett barn va inne och pysslade istället! ibland har man det lyxigt vi gjorde en gubbe som jag kallade det...men det visade sig vara en tjej något som påpekades vid varje felsägning! :) kul när kidsen tar efter vad man säger...det gäller bara att passa sig vad man säger!
jag sitter och gör alfabetet på ett papper...då jag gör som lärarna på högskolan säger "tänk med skrift och språkögonen"...efter som kiddo gör sin gubbe/gumma så tänkte jag att jag kunde ju göra något kreativt! men det verkade mer som att jag distraerade kiddo :) han blev nyfiken på mina bokstäver och ville veta vad för saker som började på de olika bokstäverna...tur som det är så är man påläst på vad teletubbiesarna heter så vi gick igenom det :)
4-åring: - men det var ju inte det här vi skulle göra...
jag: - nej, just det! vad ska du göra på gubben nu?
4-åring: - det är en tjej! du får faktiskt också göra lite jag kan inte göra allt!
jag: - men du är ju så duktig på det...men tycker du att jag chillar för mycket så ska jag hjälpa dig!
4-åring: - ja du chillar för mycket!
efter en dag på förskolan höll man på och frysa ihjäl på vägen hem! man är ju inte van vid det här köld tillståndet även fast det återkommer varje år blir man lika chockad att det kan vara så kallt varje gång...
idag har jag haft nåt så lärorikt som självstudier och ja har tagit det på fullaste allvar med att läsa en hel bok :) glad tjej hej! nu är helgen räddad :)
gårdagens 5-åring hade många funderingar:
har du några föräldrar?
har du varit på max?
hur gammal är du?
går du på högstadiet?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: