Mie

2012-01-23
23:04:43

effektivt AB
effektivt AB!
helgen har passerat med lika bra fart som vanligt...fredagens storhet var ju självklart willes övernattningsbesök! minimannen är 2 1/2 år och är på väg att ta över min iphone...både jag och tanten på tåget är imponerad över hans förmåga att förstå hur maskineriet fungerar :) det blev en mysfredag precis som det ska vara när man är i minimannens ålder! pizzabakning...och ostbågsmys framför disney channel! tv är inte något som imponerar det är mest grejen att få sätta igång den och vara minst lika noga med att stänga av den som är det viktig! en något sparkande natt blev det men vad gör man inte för det lilla livet :) lördagen började tidigare än beräknat 6.15 och jag har insett efter x-antal gånger att nej jag är ingen direkt bra vällingkokare! vi anlände till fantasi för frukost kl.7.30...jag brukar ju ha förståelse för folk som arbetar och har barn när man kommer in den tiden på dygnet en lördag! vi matade ankor och det var en smärre skräckupplevelse jag vet inte om man ska gå till ett lugnare ankställe än tivoliparken...för där blir man bokstavligt talat attackerad!
lördagskvällen var lika onyttig för levern som vilken annan lördagskväll som helst! 24-årsfest är ju en anledning att fira med lite fest :) trevligt tycker jag! anledningen till att man inte är helt nyttig är alltså giltlig :)
söndag passerar bara sådär snabbt i ett trötthetens tecken...
måndag är redan här...nu när jag är i skolans värld händer det ibland att det mycket vettigt infaller självstudier och ingen tycker väl att det är mer passande än jag :) idag fick jag dubbeldos på andra hållet istället... kursinroduktion ...nyttbasgruppskontrakt och så lite jobb på det! vi är inne i fas 2 i skolans värld jag blev rädd när jag försökte ta tag i de helt plötsliga 50 sidorna vi ska ha läst till imorgon...jag erkänner rätt av att boken ligger på över akademinivå och jag måste utöka mitt basförråd av svenska ordlistan för att kunna hänga med vad som verkligen står i denna bok! 20 sidor är lästa och det ända jag förstår är att de vänder på ordet kvalitet på alla håll och kanter!
jag bjuder på en bild från soliga magaluf mest för att förtränga den temperatur som råder

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: