Mie

2012-03-21
10:41:23

det blev inte riktigt som jag tänkt mig!
årets efterlängtade skidresa är över...en vecka passerar fortare än vanligt precis som det är när man firar semester!
Norge bjöd på fint väder...nästan för fint för att skidåkningskvaliten skulle va bra! Något som jag upptäckte redan första åket tredje dagen...eller jag vill tro att det va snön och inte min skidåkning det var fel på...ärligheten säger att det nog va mer fel på mig än snön! Tredje vurpan för veckan gick väl inte riktigt som de två föregående...men man ska inte ge upp direkt därför fortsatte vi med lite förmiddagsåkning! Man ska inte tänka riktigt på att man har ont...men när det var dags för de svarta backarna blev det lite väl mycket...Det blev i alla fall ett besök på ett norskt sjukhus! En spänning jag helst vatt utan...jag fick en doktor som va från kristianstad! skönt säger jag då inte mina språkfärdigheter är så utövade i det landet...norsk sjukvård misstänker utsträckta ledband och eventuell spricka i knäet!
Norsk sjukvård är något snabbare än svensk får man väl säga...tog 2 timmar och då varnade ändå tanten för luckan för att det kunde ta tid...I Sverige sitter man 5 timmar på akuten och dom undrar om jag inte har röntgenbilder från Norge med mig!? Visst skulle det vara spännande att få med sig röntgenbilder, men sen den gången jag frågade om jag fick ta med mig min EKG -kurva och fick ett lite skratt och ett nej så frågar jag inte längre efter sjukvårdens material! Så nu är man omröntgad för att konstatera att norrmännen gjort fel...ingen spricka! Men däremot en tömnig av blod i knäet och förmodligen något som är sönder där inuti...så mitt köp av kryckor i Norge va väl smart!
För grabbarna blev det en skidresa...jag omklasifiserade det till en solresa! Men snart kommer jag att stå på ett par skidor igen om jag får bestämma :)
liten försmak av bilderna i Norge :)
Något annat som är tapeten just nu är att min ålderdom är i närheten...jag vet inte riktigt om jag ska tycka det är riktigt bra...men det är ju inget jag kan påverka så det är bara att gilla läget :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: