Mie

2013-04-23
20:34:33

en paus...
...är något som verkligen skulle behövas!
 
Bara en dag eller nåt i den stilen, alltså inte mer då öka stressen i kroppen...Jag tror att högskolan skämt bort mig i ledighet och så kom VFUn, inte många minuter över på dygnen helt enkelt! Eller så har jag planerat mitt liv fel, tror det ligger lite poäng i det, men lättare att skylla på attt någon annan lagt upp ens vardag fel...
 
Vi har haft nattgäst över helgen och det var ingen mindre än minimannen, en helg i toppform helt enkelt. Man hinner med en hel del med en 3-åring på en helg, vi har haft playdate i tivoliparken där vi matade ankor, hade picknick och hängde på lekplatsen med resten av barnen i Kristianstad...dagen tog ju liksom inte slut bara för att vi hängt i tivoliparken. Nej, vi åkte vidare till Åhus för att äta glass (läs strut) minimannen är bestämd och ville bara ha kex...tanken var att vi skulle titta på båtar och det kan man väl säga att vi fick om man räkna den lilla ekan som låg och guppade på vattnen. Spännande även det! Och som om det inte var nog tog vi tillfälle att besöka maxi där minimannen lyxade till det med att åka kundvagn med inbyggd bil...att vara född på 80-talet har sina nackdelar! Vi lyxade till det med korv och mos, då det är ett säkert kort hos minimannen men det var trots allt lördagsgodiset som låg i fokus...en populär tom&jerry påse som även fanns under min barndom dock med ett annat innehåll. Efter en sån fullspäckad dag är det ju totalt onödigt att slösa bort nästa dag, kl.6 vaknade  vi upp bredvid en glad kille då gör det inte så mycket vad klockan är men tacka vet jag Ipaden...för att inte vara för rastlösa tog vi oss till ännu en spännande lekplats men denna gången i Tollarp. Lyckan va total :)
 
Gårdagen bjöd på ännu mera Willehäng då mini blev hämtad på dagis av mie och fivvip...fika på stan och ett besök på granngården där vi inhandlade en gigantisk spann med fågelmat, tydligen minsta storleken 5 kg och vi kan göda hela landets fåglar. Fågelmaten skulle användas till mina nya kompisar mellan 1-3 år vilket kommer att bli ett spännande inslag :) 
 
Vill bara slå ett slag för vårt lokala maxi som blivit oerhört kändistätt på senaste...ena handbollsspelaren efter den andra och är det inte det ser man tränaren själv...jag va inte negativ mot maxi innan och sämre blir det ju inte!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: