Mie

2013-02-11
18:29:08

159 cm och längre än så lär det inte bli!
jag syftar förstås på min längd...enligt forskning går det väl bara åt ett håll och då menar jag krympning, får hoppas att det dröjer ett par år innan man hamnar i ett sånt skede i livet! 
 
Men det här med att inte vara som en standard svensk rent längdmässigt märks, det mesta anpassas för en längd inom det "normala"! Sjukhustoaletter är ju något som alltid är för den längre typen av människor, jag vet inte ens om en "normal" lång når ner till golvet...och inte vill väl jag sitta och dingla med benen oavsett behov! En stadig yta att sätta ner fötterna på är A & O, ibland vill man ju knappt nudda ringen och det blir ju en ren omöjlighet när man inte ens når ner. Stugan i Sälen bjöd i alla fall på en såndär barnpall man kunde ha benen på, hela grejen med en hög toalett kändes genast mer okej! Det är ju förstås inte bara toaletter som kan vara ett bekymmer för oss pigmeer...På företaget märks det att standard längden i alla fall är över 159 cm, då jag får blicka upp till skyarna för att kunna arbeta på ett normalt sätt! Jag är glad att jag har trevliga och långa kollegor som finns till hands när man behöver! Det är likadant här i hemmet, jag har hört att man bygger lägre kök till dvärgar men här har man helt oanpassat för dvärgar...här byggs det upp till taket. Ännu en gång är jag glad att jag inte är en ensam människa, Filip är lång och når det mesta...nån gång kanske jag kan va behjälplig vad det gäller lägre höjder!
 
Idag är det tvättdag igen med ett stort utropstecken! 2 personer i ett hushåll men inte ska man behöva tvätta oftare än med en veckas mellanrum...men denna tiden har jag i alla fall kontrollerat varje gång jag varit nere för att lägga i en ny maskin. Jag vill ju inte begå samma misstag en gång till för husfridens skull! Idag är det även fokus på att inte möta på någon granne pga min klädsel, jag tycker själv att polarn & pyret tillverkar snygga kläder som man kan matcha på ett enkelt sätt. Men det kanske kan bli lite för randigt ibland...inte för min smak men kanske grannarna får en annan uppfattning om hon i lägenhet 8! Idag är det rött och svart som gäller från topp till tå.
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: