Mie

2013-02-13
19:33:39

en sån där fettisdag
tisdag igår och den bjöd på en härlig blandning i schemat...
 
ett besök hos kidsen på förskolan! har saknat de små liven, man kan inte annat än och bli glad när dem kommer fram och vill säga hej och bäras och upp trots en ålder på 5 år och en vikt jag skulle gissa på runt 20 kilo. Vi hade förberett kompisfrågor till kidsen och inte kunde jag ana att svaret på varför man blir ledsen skulle bli "om någon skjuter en"...det är ju klart man blir ledsen då! Spännande och kul att höra att det finns så många bra kompisar. 
 
en lagom paus i hemmet för att avancera vidare till företaget, ett företag där semlor stod i fokus! Den lilla chocken jag fick när jag kom innanför dörren va att semlorna va slut och det skulle genast produceras flera...vad är inte mer passande än att få göra semlor på självaste fettisdagen. Det är nästan så att denna tradition har gått till överdrift, jag vill kalla det hysteri. När semlorna tog slut alldeles för tidigt visserligen, börjades de spejas efter semlori hela cafèet och visst fanns det en kvar, en som var nedfryst och satt fast i semleglassen mest som dekoration. Men både en och två kunder ville gärna köpa denna dekoration. Jag fick känslan av att det var nåt tvångsmässigt beetende efter semlor, köp en idag istället! 
 
dagen har bjudit på en blandning av en annan sort än gårdagen. Känslan av att ha tränat och duschat när klockan bara hunnit bli 9.15 får mig att känna mig som en sund människa. Idag har även jag kört bil, något som inte händer så väldigt ofta...men varje gång jag gör det hamnar jag i närheten av något som inte är positivt, idag var det en snigel på motorvägen och min osäkerhet av att hitta till vä gjorde att jag inte ville köra om. Men vad gör dessa bilister ute som inte vet var gaspedalen sitter?! En intervju med nya kids blev det idag och det var minst lika intressant som gårdagens. När man ska trösta någon är det bra om man håller någonstans på den personen!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: