Mie

2013-02-04
16:45:38

overheadapparat
En overheadapparat! Vet ens kidsen som är födda på det moderna 2000-talet vad detta fenomen är?! På min skoltid var det ju en hypermodern maskin...att man skulle kunna använda sig av en projektor var väl inte ens påtänkt! Att använda sig av en powerpoint presentation med hjälp av en projektor känns väldigt vanligt nu...men så händer något oväntat. Läraren som påstår att hon är född på 40-talet...inget jag sätter emot börjar i alla fall att titta sig omkring efter den berömda maskinen overhead apparat, med argumentet att jag använder mig inte av sån power point! Det första problemet som uppstår är smuts på ljusplattan... då läraren uttrycker att hon nog får offra sin sjal hon har på sig och dammar av skolans antika maskin...Problem två som uppstår är att hela klassen verkar fått dålig syn då allt bara ser suddigt ut! När sista plastpappret läggs på får läraren äntligen ordning på maskinen och hela världen känns mycket klarar ut...
 
Med detta i bagaget får jag nog säga att jag föredrar det moderna livet där vi använder datorer, projektorer, film och ljud! Välkommen till år 2013 året jag bojkottar overheadapparater...
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: