Mie

2013-02-19
19:40:00

standardavvikelse...korrelation...variationsvidd...
uttryck som anses vara en allmänbildning, jag kan inte vara beredd att hålla med dagens lärare!
 
Sex timmar på högskolan kan tyckas simpelt att ta sig igenom, men nej inte idag och framför allt inte med dagens föreläsningar. Spännande när det uttrycks att klassen tycks vara en tyst och inte så pratsam klass, för visst borde vi slutat vara blyga förvarandra såhär ett och ett halvt år senare. Vi är ingen tystlåten samling om det det är de rätta förutsättningarna, men visst kan det vara lite obekvämt att säga sin mening om man blir dissad. Att vara kritisk är viktigt, den uppmaningen var i princip föreläsningens första mening, går man i fjärde terminen ska man minsann inte bara lita på det som sägs. Men att vara kritisk är inte lätt när allt man säger inte stämmer överens med det lärarens åsikter. En förmiddag som väl va spännande på sitt sätt, men lärorikt vill jag inte kalla det. Ibland är lunchpaus mer välbehövligt än andra dagar, idag var en sådan dag. Eftermiddagens föreläsning med overhead läraren, mitt största orosmoment var min halvblindhet för utan linser ser jag tusan inte så bra. Och i samband med en overhead som inte har det skarpaste läget kan situationen nästintill bli ohållbar, men jag fick välja en plats närmast läraren. En plats som inte alltid ses som positiv, jag vill nästan säga aldrig positiv förutom när man har synproblem. Jag vill absolut inte nedvärdera mitt kommande yrke, men visst tusan behöver man inte kunna statistiska termer och konstiga uträkningar för att jobba som förskolelärare?! Idag var det inte jättekul att vara student jag som brukar trivas som student, men allt är ju inte guld som glimmar...
 
Numera är jag halvblind, så hälsar jag inte på personer jag känner så har det inte med en otrevlig sida att göra utan på grund av att allt runt omkring har fått en suddigare sida. Ett besök hos min trevliga optiker var på sin plats, efter lagom mycket linsproblematik ett tag. Min optiker är en man som kommer ihåg var jag kommer ifrån och vilka arbetstider jag hade för 3 år sedan, jag uppskattar att han har ett bra minne och bryr sig. Någonting på ögat som inte ska va där, va där ändå...så nu väntar återbesök och linsvila. Min negativtet till glasögonen är stor men i studenttider känns det knappt som jag har något val, för jag vill gärna inte sällskapa med läraren genom att sitta längst fram i klassrummet för att jag är i blindo. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: