Mie

2013-02-24
07:37:00

vi drar till fjällen
om mindre än 2 timmar, semesterkänsla infinner sig i kroppen!
 
För att uttnyttja alla timmar i veckan var det jobb kl.6 igår morse, det är något spännande som händer på företaget lite titt som tätt när man öppnar upp stället. Arbetstiden är kl.6 av en och flera anledningar, det finns en del att förbereda inför kundernas inträdande. Frukost och allt vad det innebär står i fokus, men som en liten bonus är dörren upplåst från det att bullarna kommit innanför dörren. Jag anar att detta inte händer överallt, då det kanske till och med inte går. Men det jag vill komma till är förgivet tagna människor, "här är jag och bara jag får mina bullar så bryr jag  mig inte om så mycket annat". Som sagt detta är ett vanligt fenomen, gårdagens konversation med en kund kl.6.30 är en just en sådan kund jag pratar om...Eftersom vi missat låsa upp den ena dörren tar sig kunden till den andra som är upplåst, kreativt kan tyckas.
 
-jag vill ha 5 bullar
-okej, vilka vill du ha?
-den mörka där och har ni inte vanliga?
-jo, jag har inte hunnit packa upp dem ännu men jag ska hämta till dig! Vi öppnar egentligen inte förrän kl.7, så det är därför jag inte hunnit det...
-jag har jobbat natt och jag tänkte jag skulle handla bullar nu!
 
visst visst det är trevligt och tacksamt att du väljer att handla på företaget, men jag kan liksom inte gå inte på maxi en halv timme innan öppning. Och skulle jag kunnat hade jag varit tacksam och inte bara tagit det förgivet!
 
Detta är bara en liten parentes i tillvaron, jag kallar det egentligen i-landsproblem. Det är spännande att möta alla dessa människor, inte bara spännande det är oftast väldigt trevligt också. Jag är nöjd med min jobbtillvaro, möjligheten att inte jobba alltid utan kunna kombinera livet med en hel del annat är en bonus. Men något som är prioriterat i livet är att ha så lite dötid som möjligt!
 
En date med en söt kille var också prioreterat igår, killen som ger ny energi och glädje varje gång vi ses!
 
Kvällen slutade för mig som ovan glasögon användare inte på topp, förr när jag antingen såg bra eller när linser fick användas var det inga problem om jag råkade små somna på soffan. Men det är absolut inget jag rekomenderar med glasögon, när man somnar på sidan. Det gjorde och gör ont på näsbenet vilket skit.
 
Nu struntar jag i mina i-landsproblem och hoppas på en solig och sjukhusfri vecka i Norge!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: