Mie

2013-06-07
16:03:52

Onödigt att gå upp idag...
...minst sagt, det har skitit sig från start!
 
Klockan var ställd kl.4.07 omänsklig tid egentligen och frågan är om det kan ha påverkat hela min dag på ett negativt sätt?! När klockan ringde var jag egentligen inte pigg men jag brukar underlätta situationen genom att endast tända en av två lampor på toaletten, jag tar morgonen med ro. Innan dess att jag ska lämna lägenheten antar jag att det ska bli som vilken fredag som helst tills jag öppnar dörren, kliver ut och tappar mina redan ihopklistrade solglasögonen. Lyckan är inte total och har inte varit sedan den dagen de fick en sprick och helt plötsligt gick sönder bara sådär oväntat. Superlim från en bensinmack i Danmark och lite papperstejp från bromölla buss och en tillfällig lösning var till ända, något som har gjort att jag slappnat av och inte beställt ett par nya. Men så idag förändrades situationen och inom kort kommer det att beställas ett par nya och då hoppas jag på bättre kvalitet och att slippa oönskade sprickor. Trots den korta sträcka som är till företaget väljer jag att starta musik och jag tror på en bra dag. Och hoppas kan man ju alltid tills upptäckten av att all sockerlag till fruktcoktailen vält ut i kylen, vatten är väl sin sak men sockerlag. Klockan har alltså inte passerat 6 denna arla morgonstund och två misstag har redan begåtts. Men jag vill kalla detta lättsamma misstag i jämförelse med de 4 smörgåstårtor som gjordes och upptäckten om att det blivit fel i dekorationen är ett faktum. Kom och hjälp mig att dö, min luft är redan ute. Linnea och jag har en fortsatt "allt blir feldag", jag hoppas på en drastisk vändning då det stundar strandhugget i tivoliparken. Men med min otur drar väl regnet in under kvällen, trots att meterologerna lovar sol...hamnar på CSK med nåt farligt myggbett...scenen rasar ihop eller så blir det helt enkelt bra och smärtfritt! Jag chansar och hoppas kunna finna ro med fina vänner i tivoliparken :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: