Mie

2013-05-27
11:32:00

kläder...
...är lika problemtiskt varje år när solen visar sig!
 
Jag precis som många andra känner säkert igen sig i dagens klädproblem...solen lyser och jag går ut på balkongen för att testa om det är tillräckligt med shorts och t-shirt...genom att bara titta ut får jag uppfattningen att det är rätt klädval...balkongkänslan säger detsamma...men får jag rätt bild av väderläget ?! Ska jag behöva ångrar mig under hela min utevistelse att jag faktiskt valt fel kläder?! Problematiken är stor...jag ser det nästan snäppet värre än ett i-landsproblem. Och lättare blir det ju inte när jag möts av både långbyxor och jackor på vägen...jag känner blickar som säger att du är inte på solsemester. Jag börjar känna en gnutta ångest över mitt klädval, men jag står mig fortfarande stark och visar i alla fall utåt att jag trivs i mina gröna shorts och vita t-shirt. Ju närmare stan jag kommer ser jag en och annan med shorts...någon har till och med sandaler?! Har jag valt rätt?! Är sommaren på väg?! Jag tittar upp mot himlen och möts av något väldigt blått och en och annan vit dunfläck...klädvals tankarna har snurrat i huvudet under hela min utesvistelse...men när jag är på väg hem bestämmer jag mig för att det va ett helt rätt val. Jag börja känna aningens småkänslor av svettningar och med ett leende på läpparna känner jag att blickarna på min charterssemester stil är borta...det är jag som tittar svettigt på de som går runt i jackor och långbyxor. 
 
Frågan som du säkert ställer dig och något som inte framgår i texten är vad jag i själva verket skulle göra utomhus och i stan för den delen...ett stammisbesök hos optikern och det verkar som att jag blivit en av alla dem som har pollenallergi, men det är ännu inte helt i kryssat. Jag slussas vidare till CSK för att se vad dem har att säga, att mitt frikort är slut grämer mig något men jag kommer genast att börja på ett nytt. Känner jag mig väl så kommer det att fyllas inom en snar framtid. En god gärning har utförts...jag har nämligen anmält minimannen till borettloppet i förmån till barncancerfonden. Vi ska springa tillsammans han och jag och det är verkligen ett lopp som passar mig rent längdmässigt 400 meter perfekt och dessutom i sällskap med minimannen kan det ju inte bli bättre!
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: